جهت حضور در مسابقات NORRA Mexican 1000

معرفی نسخه آفرود از فولکس‌واگن ID.4

5 اردیبهشت 1400 11:43

یکشنبه این هفته مسابقه ملی آفرود NORRA به عنوان بخشی از مسابقات ریس مکزیکن 1000 برگزار خواهد شد. شرکت فولکس‌واگن هم قصد دارد در این رقابت حاضر شود، اما نه با یک خودروی بنزینی بلکه نسخه‌­ای خاص از کراس‌اور برقی ID.4 که بدون هرگونه تغییر در پیشرانه و تنها از نظر ظاهری به ویژگی­‌های موردنیاز برای حضور در این رقابت مجهز شده است.

این خودرو تنها از نظر ظاهری به ویژگی­‌های موردنیاز برای حضور در این رقابت مجهز شده است.این خودرو در همکاری میان خودروساز آلمانی با راننده حرفه‌­ای مسابقات یعنی Tanner Foust و تیم­‌های Rhys Millen Racing و Tanner Foust Racing شکل گرفته است.

زیرسپری­‌های استیل برای محافظت از بخش زیرین بدنه، تغییر در بخش‌های مختلف سیستم تعلیق، افزایش شبکه­‌های ورودی هوا به منظور بهبود عملکرد سیستم خنک­‌کننده، رینگ‌های 18 اینچی با دیواره پهن و افزایش 5 سانتی‌متری ارتفاع خودرو مهمترین تغییرات اعمال شده در این خودرو است.

نسخه آفرود از فولکس‌واگن ID.4

در فضای کابین نیز شاهد حذف برخی امکانات مثل سیستم تهویه مطبوع و اضافه شدن موارد دیگری مثل میله‌­های محافظ، صندلی­‌های مسابقه‌­ای و نمایشگرهایی برای نمایش اطلاعات فنی مهم هستیم.

پیشرانه فولکس‌واگن ID.4 با 201 اسب‌­بخار قدرت و باتری 82 کیلووات ساعتی آن بدون تغییر باقیمانده و مهندسان تیم امیدوار هستند که این خودرو بتواند 98 درصد مسافت رقابت را بدون نیاز به شارژ باتری طی کند. البته یک کیت شارژ سریع قابل حمل 50 کیلووات ساعت به راننده تحویل خواهد شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو چند مرتبه توسط Foust بررسی شده است.

نسخه آفرود از فولکس‌واگن ID.4

حضور فولکس‌واگن در مسابقات NORRA Mexican 1000 به سال‌های دور بازمی­‌گردد. این شرکت نخستین بار در سال 1967 و به همراه یک بیتل تقویت‌شده در این رقابت شرکت کرده و توانست رتبه اول را به دست آورد.

امسال این مسابقه از 25 الی 29 آوریل و در مسافتی به طول 1.8 کیلومتر برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران