برپایه پلتفرمی مشترک با پورشه

انتشار اولین تصاویر جاسوسی از آئودی Q6 E-Tron

5 اردیبهشت 1400 14:54

نوامبر سال 2020، گروه فولکس‌واگن در سندی که برای سرمایه‌گذارن ارسال شد، از کراس‌اور برقی آینده آئودی به عنوان Q5 E-Tron یاد کرد، اما اوایل ماه جاری آقای Markus Duessman، مدیرعامل آئودی، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه شرکت، از تولید این خودرو خبر داد و آن را Q6 E-Tron نامید که سال 2022 در کارخانه اینگولشتات آلمان تولید خواهد شد.

Q6 E-Tron اولین آئودی‌ای خواهد بود که از ساختار PPE، که توسط پورشه توسعه یافته، استفاده می‌کند. در عکس‌هایی که جاسوسان هنگام انجام تست‌های این کراس‌اور برقی ثبت کرده‌اند، چراغ‌های عقب ساده‌ای دیده می‌شود که موقتی هستند؛ اما شکل واقعی آن باید در مدل جاده‌ای ثابت باشد‌. پوشش‌های استتاری مانع مشخص شدن جزئیات هستند، اما به نظر می‌رسد که یک نوار LED باریک بین چراغ‌ها قرار گرفته است.

در نمونه اولیه، گریل پایینی دیده نمی‌شود و آن دقیقاً جایی است که رادار کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر و بسیاری از سیستم‌های ایمنی در مرکز آن، درست مانند سایر مدل‌های آئودی، قرار دارد.

منطقی است که Q6 E-Tron از Q4 E-Tron بزرگ‌تر خواهد بود و مدل دیگری نیز تولید می‌شود تا از هر دوی آن‌ها بزرگ‌تر باشد. هنوز برای بحث و قضاوت درباره‌ی طراحی ظاهری Q6 E-Tron، که به شدت استتار شده، بسیار زود است، اما ما احساس می‌کنیم که تغییر عمده‌ای در Q4 E-Tron ایجاد نخواهد شد.

سه کراس‌اور برقی آئودی، از پلتفرم‌های مختلفی بهره‌ می‌برند. کوچک‌ترین آن‌ها روی پلتفرم MEB، که با فولکس‌واگن ID.4 مشترک است، ساخته می‌شود؛ در حالی که Q6 E-Tron اولین آئودی‌ای خواهد بود که از ساختار PPE، که توسط پورشه توسعه یافته، استفاده می‌کند.

انتشار اولین تصاویر جاسوسی از آئودی Q6 E-Tron

برای عضو بزرگ‌تر خانواده الکتریکی‌ها، پلتفرمی بر اساس MLB Evo ایجاد شده است. این پلتفرم در اصل برای خودروهایی با موتور احتراقی طراحی شده، اما با پیشرانه الکتریکی نیز کاملاً سازگار است. نسل بعدی پورشه ماکان نیز با پیشرانه الکتریکی عرضه می‌شود و بسیاری از اجزای آن با Q6 E-Tron مشترک خواهد بود.

برخی از مزایای پلتفرم PPE نسبت به MEB، که گروه فولکس‌واگن ذکر کرده، عبارت است از: فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، تقسیم هوشمند گشتاور، سیستم تعلیق بادی و پشتیبانی از شارژ سریع 350 کیلوواتی.

طبق اخبار برای آئودی Q6 E-Tron چندین بسته باتری با تنظیمات تک و دو موتوره در نظر گرفته شده که نیرو را، به ترتیب، به چرخ‌های عقب و تمام چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

نسل بعدی پورشه ماکان نیز با پیشرانه الکتریکی عرضه می‌شود و بسیاری از اجزای آن با Q6 E-Tron مشترک خواهد بود. هر دو آن‌ها سال 2022 از راه می‌رسند و با ورود خود، سهام همیشه در حال رشد فولکس‌واگن را بیش‌تر تقویت می‌کنند.

دیدگاه کاربران