سبکی ساده و مینیمال

زبان طراحی جدید برای کابین خودروهای هوندا

9 اردیبهشت 1400 10:53

نمایشگاه خودرو شانگهای 2021، بسیار پر بار بود و علاوه بر انبوهی از خودروهای چینی، خودروسازهای دیگر نیز محصولات خود را معرفی کردند.

فلسفه طراحی با سبک ساده و مینیمالیستی، به اصطلاح simplicity and something، براساس طرح‌های کلاسیک انسان‌محور محصولات اولیه هونداست. شرکت ژاپنی هوندا نیز کانسپت SUV E را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از یک محصول الکتریکی در آینده است. نمای داخلی آن نیز، در فیلم‌های منتشرشده، قابل رویت است و می‌توان زبان طراحی داخلی محصولات آینده هوندا را تشخیص داد.

فلسفه طراحی با سبک ساده و مینیمالیستی، به اصطلاح simplicity and something، براساس طرح‌های کلاسیک انسان‌محور محصولات اولیه هونداست. در حالت کلی، بخش simplicity فلسفه طراحی هوندا، سادگی در زبان طراحی را برای تمامی محصولات توصیف می‌کند؛ در حالی که بخش something به شخصیت و جذابیت منحصربه‌فرد هر مدل اشاره دارد. بخش something فلسفه طراحی به تمایل هوندا برای ایجاد فضای داخلی‌ای که با صاحبان خود ارتباط احساسی دارند، اشاره می‌کند. این امر از طریق دقت در طراحی جزئیات، مانند نحوه خم شدن یک دستگیره و یا استفاده از قطعات باکیفیت، امکان‌پذیر است.

هوندا بر کاهش پیچیدگی کابین خودروهای خود تاکید دارد که باید تجربه کاربری پیشرفته‌تری را ایجاد کند. یکی دیگر از تغییرات اصلی، افزایش فضای داخل کابین و به حداقل رساندن فضای موردنیاز قطعات مکانیکی و الکترونیکی است.

مشخصه‌ای که در زبان طراحی داخلی هوندا تغییر چندانی نخواهد کرد، تمرکز بر ستون‌های باریک، داشبورد کوچک و فضای داخلی جادار است. چنین ویژگی‌هایی، دید عالی راننده به اطراف با نمای واضح جاده و فضای راحت سرنشینان را به ارمغان می‌آورد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران