یادآور پیروزی‌های گذشته

استون‌مارتین V12 اسپیدستر مجهز به پکیج

9 اردیبهشت 1400 11:35

استون‌مارتین V12 اسپیدستر، خودرویی مدرن بوده که حال و هوای خودروهای اسپیدستر کلاسیک را در کالبدی مدرن و البته در تیراژ محدود به خریداران خود هدیه کرده است. اما اخیراً یک پکیج سفارشی با نام DBR1 هم برای این خودرو پیشنهاد شده که ظاهر آن را به خودروی حاضر در مسابقه 24 ساعته لمان سال 1959 شبیه کرده است. این خودرو که توانست در رقابت مذکور مقام اول را کسب کند، تحت هدایت کارول شلبی (Carroll Shelby) و روی سالوادوری (Roy Salvadori) قرار داشت.

پکیج سفارشی DBR1 برای استون‌مارتین V12 اسپیدستر، ظاهر آن را به خودروی حاضر در مسابقه 24 ساعته لمان سال 1959 شبیه کرده است، خودرویی که توانست در رقابت مذکور مقام اول را کسب کند.پوشش سبز رنگ بدنه به همراه دایره­‌های سفید روی آن، نخستین مواردی است که در ظاهر استون‌مارتین V12 اسپیدستر مجهز به پکیج DBR1 جلب نظر می­‌کند.چلوپنجره نقره­‌ای و رینگ‌های 21 اینچی با پیچ مرکزی مشکی براق جزء سایر ویژگی‌های این پکیج است.

فضای داخلی هم با پوشش چرمی متشکل از چرم Conker و چرم Caithness به همراه جزئیات سبز رنگ تزئین شده است. بد نیست بدانید پوشش چرمی Caithness در رده میانی از سه چرم مورد استفاده در محصولات استون‌مارتین قرار داشته و تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. قطعات فیبرکربن با روکش براق و روکش آلومینیومی برس خورده دکمه خاموش و روشن پیشرانه، از دیگر جزئیات قابل توجه در کابین این خودرو است.

با سفارش پکیج DBR1، دو کلاه ایمنی با رنگ سبز Racing یعنی مشابه با بدنه خودرو نیز در اختیار خریدار قرار می­‌گیرد.

استون‌مارتین V12 اسپیدستر مجهز به پکیج

استون‌مارتین V12 اسپیدستر در هنگام عرضه در سال 2020 به پیشرانه 5.2 لیتری توئین توربو 12 سیلندر مجهز شد، که 690 اسب‌­بخار قدرت و 753 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش-محدود، به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این خودروی روباز 12 سیلندر به ترتیب برابر با 3.4 ثانیه و 319 کیلومتر برساعت است که با توجه به عدم وجود سقف و شیشه جلو، تجربه خاصی را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

استون‌مارتین همچنان در حال پذیرش سفارش برای V12 اسپیدستر بوده که با قیمت پایه 950 هزار دلار به فروش می­‌رسد. البته قیمت پکیج DBR1 هنوز اعلام نشده است. فرآیند تحویل این خودرو به مشتریان از اواسط سال 2021 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران