برای مدل‌های مجهز به چراغ‌های LED جلو

رتبه برتر هیوندای سانتافه و النترا در موسسه ایمنی IIHS

9 اردیبهشت 1400 12:01

موسسه بیمه­‌ای ایمنی بزرگراه (IIHS) در اوایل سال 2021 فهرستی از 90 خودرو با سطح ایمنی بالا را منتشر کرد. در آن زمان خبری از دو محصول محبوب هیوندای یعنی سانتافه و النترا در فهرست مذکور نبود، ولی اکنون شاهد حضور مدل 2021 از هر دو محصول مذکور در میان خودروهای ایمن هستیم. این دو خودرو که برای سال 2021 از نظر ظاهری و فناوری­‌های نصب شده مورد بروزرسانی قرار گرفته‌اند، موفق به دریافت امتیاز Top Safety Pick شده‌­اند که تنها یک پله با بهترین رتبه یعنی Top Safety Pick+ اختلاف دارد.

این رتبه به تریم­‌هایی از این دو خودرو تعلق گرفته که به چراغ‌های LED جلو مجهز باشند.البته همین رتبه نیز به تریم­‌هایی از این دو خودرو تعلق گرفته که به چراغ‌های LED جلو مجهز باشند. چراغ LED در تمام 5 رده عرضه شده از هیوندای سانتافه به صورت استاندارد نصب شده که در نسخه لیمیتد، کالیگرافی و کالیگرافی 2.5T AWD به نمونه همراه با پروژکتور ارتقاء می­‌یابد.

اما در هیوندای النترا با وضع متفاوتی روبرو هستیم، چراکه چراغ‌های LED تنها به تریم لیمیتد محدود بوده که به عنوان نسخه پرچمدار از النترا و با قیمت 25,450 دلار عرضه می­‌شود. بد نیست بدانید که حتی با پرداخت مبلغ اضافه نیز امکان دریافت چراغ‌های LED در تریم­‌های SE ، SEL و N Line وجود ندارد.

رتبه برتر هیوندای النترا در موسسه ایمنی IIHS

آقای برایان لاتوف مدیر بخش ایمنی در شعبه آمریکای شمالی شرکت هیوندای موتور، دریافت امتیاز بالای ایمنی توسط محصولات هیوندای را نشانگر تعهد این شرکت در ساخت محصولات ایمن دانسته و از هیوندای به عنوان یکی از سردمداران ساخت خودروهای ایمن یاد کرده است.

طبق آخرین بروزرسانی فهرست IIHS، نه محصول از هیوندای موفق به دریافت برترین عناوین یعنی Top Safety Pick+ و Top Safety Pick شده­‌اند. غیر از نوع و عملکرد چراغ‌ها، وجود سامانه­‌های ایمنی پرهیز از تصادف و نتیجه تست تصادف برگزار شده توسط IIHS که آسیب وارد شده به سرنشین و عابرپیاده را مورد توجه قرار می­‌دهد، مهمترین عوامل برای کسب امتیاز در فهرست موسسه IIHS هستند.

دیدگاه کاربران