خودرویی برای اجاره

سیتروئن با امی به آمریکا می‌رود

11 اردیبهشت 1400 15:02

کسب و کار خودروهای اشتراکی و اجاره‌­ای هم از همه­‌گیری ویروس کرونا بسیار آسیب دیده ولی با گسترش روزافزون نفوذ واکسن در میان مردم جهان، فعالان این تجارت هم به رونق مجدد امیدوار هستند.

سیتروئن امی احتمالاً به ناوگان شرکت Free2Move در ایالت واشنگتن اضافه خواهد شد. شرکت Free2Move هم که به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه استلانتیس در زمینه سرویس­ خودروی اشتراکی و اجاره خودرو فعالیت دارد، از برنامه خود برای ورود یک خودروی جدید در قالب این سرویس جدید پرده‌­برداری کرده است. این شرکت در صفحه اختصاصی خود در برنامه لینکدین، تصویر نامشخصی از یک خودروی کوچک را منتشر کرده که با توجه به فرم کلی بدنه، به نظر می­‌رسد سیتروئن امی باشد.

این خودروی دونفره برقی کوچک که در یکی از تاسیسات استلانتیس واقع در مراکش تولید می­‌شود، تاکنون در اختیار مشتریان اروپایی Free2Move قرار گرفته ولی اکنون قرار است در ایالت واشنگتن DC به کاربران آمریکایی هم معرفی شود.

سیتروئن امی خودروی اشتراکی آمریکا

بد نیست بدانید Free2Move فعالیت خود در آمریکا را از سال 2018 و در همین ایالت آغاز کرد. ناوگان این شرکت در ایالات متحده تاکنون شامل دو محصول شورولت یعنی کروز و اکواینوکس بوده که به نظر می‌­رسد از این پس شامل این خودروی کوچک هم باشد. البته خبر حضور سیتروئن امی هنوز به صورت رسمی تائید نشده و در وب سایت این شرکت هم فعلاً نامی از این مدل به چشم نمی‌خورد.

نرخ استفاده از خودروهای اشتراکی موسسه Free2Move برابر با 50 دلار در روز است که با اجاره هفت روزه به 349,99 دلار می­‌رسد. حداکثر زمان مجاز اجاره یک خودرو به هفت روز و نهایت پیمایش مجاز در هر مسیر برابر با 800 کیلومتر تعیین شده است. با عبور از این محدوده، برای هر 1.6 کیلومتر اضافه باید 0.45 دلار پرداخت شود.

سیتروئن امی خودروی اشتراکی آمریکا

مراکز فعالیت Free2Move در حال حاضر به شهرهای واشنگتن، پاریس، مادرید و لیسبون محدود شده هرچند که به زودی شاهد فعالیت این شرکت در شهر پرتلند مرکز ایالت اورگان هم خواهیم بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران