سفری راحت روی دو چرخ

10 موتورسیکلت برتر برای مسافرت دو نفره

13 اردیبهشت 1400 17:42
  • سفری راحت روی دو چرخ

    سفری راحت روی دو چرخ

    اغلب راکبان از مزایای خاص موتورسیکلت‌ها برای پیمایش‌های تک‌نفره بهره می‌برند؛ اما گاهی هم پیش می‌آید که مالکان می‌خواهند تجربیات جذاب رانندگی با موتورسیکلت را با یک نفر دیگر به اشتراک بگذارند. شاید بیشتر موتورسیکلت‌ها فضایی برای نشستن دو سرنشین را داشته باشند ولی حقیقت آن است که تنها تعداد کمی از محصولات هستند که به صورت ویژه برای این منظور طراحی شده‌اند.

    در حالی که راکبان موتورسیکلت با اعداد و ارقام مربوط به اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد هیجان‌زده می‌شوند، سرنشینان بیشتر به فکر راحتی و ایمنی هستند. باید توجه داشته باشیم که موتورسیکلت‌های مخصوص پیمایش‌های دو نفره یا همان موتورهای Tourer الزاماً با صندلی و پشتی خاص تولید می‌شوند تا رفاه سرنشین پشتی نیز تأمین شود. در ادامه با 10 محصول برتر در دنیای موتورسیکلت‌های دو نفره آشنا خواهید شد.

  • هوندا Gold Wing

    هوندا Gold Wing

    برای چندین دهه گلدوینگ معیار درخشانی برای موتورسیکلت‌های دو نفره بوده است. استفاده از یک پیشرانه شش سیلندر توانایی خیره‌کننده‌ای را برای مسافرت‌های طولانی فراهم می‌کند. تیم قرمز (اصطلاح شرکت هوندا) بعد از به‌روزرسانی اساسی سال 2018 روی گلدوینگ، سیستم تعلیق جدید و آیرودینامیک آن را نیز به کلی تغییر داد.

  • کاوازاکی Concours 14

    کاوازاکی Concours 14

    یک پیشرانه قدرتمند، فضای کافی برای وسایل و ارگونومی مناسب، همیشه با استقبال از سوی راکبان مواجه شده است. کانکرز 14 با یک پیشرانه 1352 سی‌سی چهار سیلندر به اندازه کافی برای به چالش کشیدن جاده‌ها توانمند است. کاوازاکی با این تورر بزرگ سبک منحصربه‌فردی از ترمزها را ابداع کرده است که موجب افزایش دوچندان ایمنی راکب و سرنشین عقب می‌شود. یکی از قابلیت‌های خاص کانکرز 14 شیشه جلوی آن است که به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم دارد.

  • ب‌ام‌و R 1250 GS

    ب‌ام‌و R 1250 GS

    برای افرادی که مسیرهای سخت را برای پیمایش دو نفره انتخاب می‌کنند، هیچ گزینه‌ای بهتر از ب‌ام‌و R 1250 GS نخواهد بود. موتورسیکلتی که کاملاً برای اهداف ماجراجویانه طراحی شده است. این عضو شاخص از خانواده GS ها با قابلیت تنظیم سیستم تعلیق آن هم به صورت مستقل برای محور جلو و عقب و کنترل حرکت در سربالایی‌ها، ماهیتی آفرود به پیمایش‌های دو نفره بخشیده است. بد نیست بدانید ب‌ام‌و برای این موتور از گرم‌کن صندلی بهره گرفته است.

  • هارلی دیویدسون Ultra Limited

    هارلی دیویدسون Ultra Limited

    اگر به یک آمریکایی کلاسیک با پیشرانه V شکل دوقلو نیاز دارید، هارلی اولترا پاسخگوی نیاز شماست؛ مانند تمام دیگر تولیدات شرکت، کیفیت و طراحی باوقار در سرتاسر این تورر نیز موج می‌زند. امضای اصلی اولترا در ویرایش لیمیتد شیشه بزرگ و رکاب‌های سرتاسری هستند. تجهیزات مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی، سفری کاملاً منحصربه‌فرد را برای سرنشینان فراهم می‌کند. از سوی دیگر این محصول یکی از بیشترین فضاها را برای قرار دادن وسایل فراهم می‌کند. هارلی دیویدسون برای این موتورسیکلت با توجه به قابلیت‌های خاص آن یک باک 22.7 لیتری در نظر گرفته است.

  • تریومف Tiger 900 GT Pro

    تریومف Tiger 900 GT Pro

    وقتی که شرکت Triumph پلتفرم جدید تایگر 900 را معرفی کرد، همان زمان دو کلاس مستقل آنرود و آفرود از آن را در نظر گرفت. همانطور که مشخص است 900 جی‌تی با تمایل به قابلیت‌های گردشگری تولید شده است. شرکت برای مشتریانی که چیزی بیشتر از یک تورر سنتی می‌خواستند، مدل پرو را در نظر گرفت که شامل برخی از اصلاحات ممتاز مانند تنظیم سفارشی الکترونیکی، صندلی‌های گرم‌شونده و سیستم کنترل فشار باد تایرها می‌شود. دامنه ماجراجویی‌های این تریومف سایز متوسط شاید به دو گروه تقسیم شده باشد اما این دوگانگی به تایگر 900 جی‌تی پرو اجازه می‌دهد تا سرویس بهتری را برای مسافرت ارائه دهد.

  • اورال Gear Up

    اورال Gear Up

    چه به دنبال پیمایش‌های عادی باشید و چه به دنبال پیمایش‌های اسپرت، اکثر موتورسواران تصدیق می‌کنند که محصولاتی که سایدکار دارند، تجربه‌ای منحصر به فرد را فراهم می‌کنند. اورال گیرآپ یکی از بهترین گزینه‌های مدرن-کلاسیک است که علاقه‌مندان به استایل‌های قدیمی با قابلیت‌های جدید را راضی نگه می‌دارد. این فقط یک محصول دیدنی نیست. روس‌ها موتورسیکلتی با سیستم انتقال قدرت 2WD تولید کرده‌اند که کاملاً منطبق با قابلیت‌های آفرود خواهد بود.

  • یاماها Tracer 700 GT

    یاماها Tracer 700 GT

    یاماها برای تریسر 700 استاندارد پیشرانه‌ای 72 اسب‌بخاری در نظر گرفته است که در میان هم‌کلاسان خود عالی به نظر می‌رسد. با این حال در تریم جی‌تی چند قابلیت جدید و بیشتر را برای راکبان آن در نظر گرفته‌ است. شاید کمی عجیب باشد ولی این مدل شامل دو خورجین 20 لیتری به منظور قرار دادن بار و وسایل سرنشینان است. در نسخه جی‌تی می‌توان جلوپنجره بلندتر و پهن‌تر و البته صندلی‌های راحت‌تر را مشاهده کرد. یاماها در این مدل علاوه بر راضی کردن راکب‌های یک نفره، مسافرتی جذاب را برای دو سرنشین نیز فراهم کرده است.

  • رویال انفیلد Interceptor 650

    رویال انفیلد Interceptor 650

    اگر واقعاً به دنبال یک دو نفره کلاسیک با ابعادی نه‌چندان بزرگ هستید، Royal Enfield برای شما اینترسپتور 650 را کنار گذاشته است. حضور یک قوای محرکه دوقلو، صندلی‌های کشیده و بلند، پارکابی‌های پایین‌تر از انتظار در مجموع کاری کرده است که دو نفر سرنشین این مدل با گزینه‌ای عالی و رومانتیک برای هواخوری مواجه باشند. پیشرانه 648 سی‌سی دوقلوی موازی آن به راحتی می‌تواند 47 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خروجی مشتریانی که با رویال انفیلد آشنایی ندارند را می‌ترساند.

  • سوزوکی Burgman 650

    سوزوکی Burgman 650

    آنچه در ظاهر به نظر می‌رسد این است که سوزوکی برگمن 650 یک اسکوتر سایز بزرگ است. آپشن جذاب این موتورسیکلت قابلیت تنظیم صندلی‌اش است که می‌تواند 50 میلی‌متر جلو و عقب حرکت کند. صندلی این تورر نیز مجهز به گرم‌کن است. نکته حیرت‌انگیز درباره سوزوکی فوق محفظه 50 لیتری زیر صندلی است که به راحتی گنجایش قرار گرفتن دو کلاه ایمنی را دارد. برگمن 650 می‌تواند 56 اسب‌بخار قدرت فراهم کند که برای موتوری در این کلاس عالی به نظر می‌رسد. سوزوکی قصد داشته با این محصول هم پیمایش‌های درون شهری را میسر کند و هم مسافرت‌های طولانی را.

  • هوندا NC750X

    هوندا NC750X

    به عقیده بسیاری از موتورسواران، NC750X همه‌چیز را یکجا فراهم آورده است. از توانایی‌های اسپرت گرفته تا یک محصول ویژه ماجراجویی آن هم با ارگونومی مناسب. حتی می‌توان روی توانایی‌های مسافرتی آن نیز حساب باز کرد. یک صندلی با ارتفاع 80 سانتی‌متری با انحنای مخصوص نشیمن و پکیج مخصوص مسافرت، هوندای جدید را منحصربه‌فرد کرده است. کنترل کشش، کلاچ پایی و ترمزهای ABS از جمله دیگر آپشن‌های استاندارد این موتورسیکلت هستند.

دیدگاه کاربران