دستاورد جدید بایدو؛ غول هوش مصنوعی

راه‌اندازی اولین سرویس تاکسی خودران در چین

15 اردیبهشت 1400 14:54

غول هوش مصنوعی چین، به نام بایدو - Baidu - تاکسی‌های بدون راننده را با نام robotaxi در پکن و پارک شوگانگ چین، راه‌اندازی کرد. این سرویس حمل‌ونقل، سال آینده کار خود را برای جا‌به‌جایی تماشاچیان المپیک زمستانی 2022 پکن آغاز می‌کند‌.

مشتریان قادرند به کمک یک اپلیکیشن تاکسی مورد نظر خود را بدون هیچ راننده پشتیبانی برای کنترل، انتخاب کنند.سرویس Baidu’s Apollo Go Robotaxi، گام بزرگی را در جهت حرکت جهانی به سمت رانندگی خودکار برداشته و اولین خدمات حمل‌و‌نقلی خودکار با پرداخت هزینه محسوب می‌شود که کاربران آن می‌توانند تاکسی مورد نظر خود را بدون هیچ راننده پشتیبانی برای کنترل، انتخاب کنند و سوار شوند.

مشتریان قادرند به کمک یک اپلیکیشن، درخواست خود برای نزدیک‌ترین تاکسی را ثبت کنند. اگر آن‌ها نتوانند تاکسی را پیدا کنند، با بوق زدن از راه دور، خودروی موردنظر یافت می‌شود.

بایدو اولین تاکسی خودران در چین

برای باز شدن قفل در تاکسی، باید مجموعه‌ای از کدهای QR برای تائید هویت و پیشگیری از ویروس کرونا، اسکن شود. پس از سوار شدن، مسافران می‌توانند با ضربه روی گزینه «شروع سفر» اعلام آمادگی برای حرکت کنند. اندکی بعد پس از اطمینان از بسته بودن در‌ها و کمربند ایمنی، خودرو به سوی مقصد حرکت می‌کند.

آقای Yunpeng Wang، رئیس و مدیرکل فناوری خودران بایدو می‌گوید که ارائه‌ خدمات اتوماتیک، برای تجاری‌سازی رانندگی خودکار، امری ضروری است. وی همچنین افزود که ارائه خدمات بدون راننده برای عموم مردم در پکن، حاصل تلاش‌‌ها و تست‌های بی‌شمار بدون راننده در بسیاری از شهرها در مدت زمان طولانی است.

بایدو اولین تاکسی خودران در چین

اگر هنوز به توانایی‌ها و فن‌آوری‌های بایدو شک دارید، باید بدانید که Guidehouse، مشاور بزرگ جهانی، اخیراً بایدو را به عنوان برترین ارائه‌دهنده رانندگی خودکار در جهان، معرفی کرده است.

تا به امروز تعداد 2900 حق امتیاز برای رانندگی هوشمند به نیروگاه هوش مصنوعی اعطا شده است‌‌. با اینکه بایدو قریب به هشت سال در رانندگی خودکار سرمایه‌گذاری کرده، اما مطمئن هستیم که عده‌ای هنوز هم برای سوار شدن به Apollo تردید دارند‌.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله آخرین خبر در مورد تعویض تاکسی فرسوده مطالعه کنید.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران