فصلی نو در نبرد میان شورولت، فورد و تویوتا

معرفی نسل جدید خودروهای مسابقات نسکار

17 اردیبهشت 1400 13:00

در اقدامی هماهنگ، سه شرکت تویوتا، شورولت و فورد نمایندگان جدید خود در سری مسابقات NASCAR Cup را معرفی کرده‌­اند. خودروهای جدیدی که از سال 2022 و براساس قوانین جدید این رقابت‌ها آماده خواهند شد، با عنوان Next Gen شناخته می­‌شوند.

خودروهای Next Gen روی سازه­ای مدرن شکل گرفته و از سیستم تعلیق مستقل عقب، سیستم فرمان راک اند پینیون، ترمزهای تقویت‌شده و سیستم انتقال قدرت 5 سرعته سکوئنشال هم بهره­‌مند شده‌اند. هرچند چهره این خودروها تاحدی به نمونه جاده­‌ای آنها یعنی نسخه استاندارد کامارو، موستانگ و کمری شباهت دارد و هویت آن‌ها قابل شناسایی است ولی استفاده از کامپوزیت فیبرکربن در ساخت بدنه، همچنین طول کوتاه‌تر انتهای بدنه، شبکه هوا روی کاپوت، خروجی اگزوز در بخش جانبی بدنه و دیفیوزر عقب، مهمترین تفاوت‌های مدل مسابقه‌­ای با انواع عادی است. البته باید به کاهش ارتفاع سقف، افزایش عآرض بخش عقبی بدنه و رینگ‌های جدید 18 اینچی هم اشاره کرد که این مورد اخیر، جانشین نمونه­‌های 15 اینچی قبلی شده است.

در کنار تغییرات ظاهری، خودروهای Next Gen روی سازه­ای مدرن شکل گرفته و از سیستم تعلیق مستقل عقب، سیستم فرمان راک اند پینیون، ترمزهای تقویت‌شده و سیستم انتقال قدرت 5 سرعته سکوئنشال هم بهره­‌مند شده‌اند. مهندسین تمهیداتی هم اندیشیده‌­اند تا در زمان مسابقه امکان تعمیر و خدمات‌رسانی سریع به این خودروها فراهم شود.

خودروی مسابقه ای نسکار تویوتا کمری

نیروی محرکه این سه خودروی مسابقه­‌ای از پیشرانه 8 سیلندر تامین شده که بسته به پیست مسابقه، 550 یا 670 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. البته فورد اعلام کرده که در طراحی بخش فنی خودروهای Next Gen، امکان استفاده از فناوری­‌های جدید مثل هیبرید یا پیشرانه برقی را در آینده هم مدنظر قرار داده است.

آقای اریک وارن مدیر بخش خودروهای نسکار در شرکت شورولت، کامارو Next Gen را خودرویی کاملاً جدید با مهندسی جدید توصیف کرده که البته با نسخه استاندارد کامارو ZL1 شباهت­‌هایی دارد.

خودروی مسابقه ای نسکار شورولت کامارو

آقای مارک راشبروک مدیر بخش خودروهای مسابقه­‌ای شرکت فورد هم نماینده این شرکت با نشان Next Gen را یک موستانگ واقعی دانسته که در همکاری گروهی تیم طراحان این شرکت و مهندسین آیرودینامیک شکل گرفته است. وی ضمن اشاره به تغییرات صنعت خودروسازی، بر توانایی متخصصان فورد برای آماده‌سازی خودروی مسابقه‌­ای بدون اعمال تغییرات اساسی در طراحی مدل‌های موجود هم تاکید نموده است.

هر سه خودروی مسابقه­‌ای Next Gen فوریه سال آینده و در مسابقه دیتونا 500 در پیست حاضر خواهند شد. بد نیست بدانید فعلاً سه شرکت تویوتا، فورد و شورولت به عنوان تنها حاضران رقابت نسکار کاپ شناخته می­‌شوند.

دیدگاه کاربران