خطر در کمین بیش از یک میلیون دستگاه

بررسی نقص فنی در سیستم فرمان هوندا آکورد

22 اردیبهشت 1400 10:01

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) به تازگی پژوهشی را آغاز نموده که امکان وجود نقص فنی در سیستم فرمان هوندا آکورد تولید شده بین سال‌های 2013 تا 2015 را بررسی می­‌کند. در صورت اثبات وجود این مشکل که ممکن است باعث عدم کنترل خودرو شود، ایمنی 1,120,470 دستگاه از میان هوندا آکورد های موجود در ایالات متحده زیر سوال خواهد رفت.

در صورت اثبات وجود این مشکل که ممکن است باعث عدم کنترل خودرو شود، ایمنی 1,120,470 دستگاه از هوندا آکورد زیر سوال خواهد رفت.هنگام رانندگی در مسیر مستقیم با خودروهایی که به این مشکل مبتلا باشند، فرمان خودرو بدون هیچ‌گونه اعلام هشدار به راننده یا اعمال فرمان از سوی وی، ممکن است جهت حرکت خودرو را ناگهان تغییر دهد.

این موسسه تاکنون دو نامه به شرکت هوندا ارسال کرده تا از وجود مشکل در سیستم فرمان آکورد ساخته شده بین ساله‌ای 2013 تا 2015، اطلاعاتی به دست آورد. پس از جمع­‌آوری اطلاعات، مشخص شد در مجموع 107 شکایت درباره مشکل فرمان این خودرو به ثبت رسیده که 77 مورد از آن‌ها، به صورت مستقیم به شرکت هوندا اطلاع داده شده است.

از میان موارد باقیمانده که به NHTSA گزارش شده­‌اند، دو مورد تصادف یا آتش‌سوزی و دو نمونه هم به آسیب جرحی منجر شده درحالی‌که در فهرستی که شرکت هوندا در اختیار این موسسه قرار داده، هیچ اطلاعاتی مبنی بر گزارش آسیب به سرنشینان یا آتش‌­سوزی وجود ندارد.

به هرحال قرار است تحقیقات مهندسی روی این مشکل ادامه پیدا کرده و در صورت اطمینان حاصل شدن از وجود این مشکل، از شرکت هوندا برای اعلام فراخوان درخواست به عمل آید.

نهمین نسل از هوندا آکورد در سال 2013 به مشتریان اهل ایالات متحده معرفی شد. این خودرو که به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری، شش سیلندر 3.5 لیتری یا پیشرانه هیبرید مجهز بود و تا سال 2017 عرضه می­‌شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران