غول شش چرخ با پیشرانه دیزلی

یک جفت چرخ اضافی برای مرسدس‌بنز X کلاس

23 اردیبهشت 1400 11:40

تنها پیکاپ مرسدس‌بنز، یعنی X کلاس، با استقبال خوبی رو‌به‌رو نشد؛ به همین خاطر تولید آن متوقف شد. اما تیونرها با ایجاد تغییرات مختلف، نشان می‌دهند که هنوز هم می‌توان از این پیکاپ با عمر کم، سازه‌ای وحشی تولید کرد. برای مثال، اخیراً پیکاپ شش چرخی در هلند فروخته شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

تغییری در قلب تپنده X350d ایجاد نشده؛ و همچنان شاهد پیشرانه 3 لیتری توربودیزل V6 هستیم.برای جای دادن محور اضافی، یک فریم فرعی سفارشی در نظر گرفته شده. ارتفاع سیستم تعلیق نیز 10 سانتی‌متر افزایش یافته. این افزایش ارتفاع، امکان نصب چرخ‌های اضافی با تایرهای بزرگ و آفرود را فراهم می‌کند.

بدنه X کلاس شش چرخ به رنگ قهوه‌ای متالیک است که با سپر‌های کرومی بسیار زیبا جلوه می‌کند. گلگیرها نیز به رنگ مشکی مات هستند و با اندازه بزرگ خود، تاثیر به سزایی در ظاهر پیکاپ شش چرخ دارد. روی سقف خودرو، میله‌های فلزی کارلکس‌دیزاین تعبیه شده؛ داخل قسمت بار، فولاد به شکل الماس طراحی شده‌ و در عقب پیکاپ شش‌ چرخ را مزین کرده‌ است.

مرسدس‌بنز X کلاس 6 چرخ در هلند

فضای داخلی تا حد زیادی ثابت باقی مانده؛ صندلی‌های چرمی مشکی با تریم نقره‌ای ترکیب شده‌اند و نشان شش چرخ روی داشبورد سمت سرنشین قرار گرفته. سیستم دوربین با وجود محور اضافی، همچنان کار می‌کند.

 تغییری در قلب تپنده X350d ایجاد نشده؛ و همچنان شاهد پیشرانه 3 لیتری توربودیزل V6 هستیم، که 255 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس‌بنز X کلاس 6 چرخ در هلند

اولین مرتبه کارلکس‌دیزاین با ارائه دو رندر، ایده‌ ساخت یک X کلاس شش چرخ را مطرح کرد. اولین نمونه که به مرحله‌ تولید نردیک‌تر بود، با بدنه متفاوت و میله‌های سبک روی سقف، ظاهری متفاوت داشت. نمونه بعدی با استفاده از اجزای اغراق‌آمیز که به بدنه پرچ شده بودند، کاپوت فیبرکربنی و رنگ طلایی کامل می‌شد. با این حال تا به امروز خبری از تولید آن‌ها منتشر نشده است.

دیدگاه کاربران