سریع و خشن با جذاب‌ترین‌ها

نگاهی به خودروهای فیلم F9

23 اردیبهشت 1400 12:24

نام رسمی نهمین فصل فیلم پرطرفدار سریع‌و‌خشن (Fast & Furious) F9 است و نمایش آن در تاریخ 25 ژوئن در آمریکا و 8 ژوئیه در انگلستان آغاز می‌شود. اما اکنون پیش از آغاز اکران، عکس‌های رسمی آن در دسترس است و نشان می‌دهند که همچون گذشته بسیاری از خودروها، ستاره‌های واقعی فیلم هستند.

خودروی اصلی Dom در فصل نهم، یک چارجر 1968 است که برخلاف نسخه‌های استاندارد، پیشرانه آن پشت سر راننده قرار گرفته است.ستاره اصلی فیلم، Dom با لقب پسر دوج، بار دیگر به سراغ خودروهای عضلانی این برند آمریکایی رفته و نه تنها دارای چارجری است که Tantrum نامیده می‌شود، بلکه چارجر 1327 نیز وجود دارد که سوپرشارژر عظیم آن بیرون از قسمت موتور قرار گرفته است.

خودروی اصلی Dom در فصل نهم، با یک چارجر 1968 است که نکته بسیار خاصی درباره‌ آن وجود دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر V شکل است، که در قسمت میانی قرار گرفته و سیستم تعلیق نیز پایین‌تر آمده. گلگیرهای جلو نیز اصلاح شده که به سمت چرخ‌ها قوس دارند. تغییرات تا قسمت عقب نیز کشیده شده و گلگیرهای پهن شده، بسیار قابل توجهند

خودروی اصلی Dom در فیلم F9 یک چارجر 1968

در داخل خودرو، یک تکه پلکسی‌گلاس قسمت پیشرانه و سرنشینان را جدا کرده. صندلی‌ها نیز همان فرم قدیمی و کوتاه را دارند. به محض روشن شدن پیشرانه، صدایی غیر از غرشی کر کننده‌ به گوش نمی‌رسد. شیشه‌ عقب نیز پیشرانه و اگزوز‌ها را به راحتی نمایش می‌دهد.

همان‌طور که در تریلر F9 دیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین صحنه های آن تعقیب یک یدک‌کش زرهی به نام Armadillo است. در این عکس Han و Mia، که تازه برگشته‌اند، در سوپرا نارنجی و مشکی هستند و چارجر موتور وسط Dom نیز در سمت راست به چشم می‌خورد.

صحنه های جذاب فیلم F9

از آخرین تریلر متوجه می‌شویم که یک پونتیاک Fiero مجهز به موتور جت وجود دارد که به نظر می‌رسد به فضا می‌رود. احساس می‌شود که این نگاه وحشی ممکن است به چند سازنده الهام کند که کپی‌ها و ماکت‌های خود را برای نمایش در نمایشگاه‌های محلی، بسازند.

اگر چنین نیز نباشد، حداقل Fiero را به نسل جدیدی از مردم نمایش می‌دهد.

خانم Helen Mirren برای بازی دوباره نقش Magdalene Shaw در F9 باز می‌گردد‌. او پشت فرمان Noble M600 با رنگ چشمگیر بادمجانی و طرح‌های زرد براق، ظاهر خواهد شد.

تعقیب و گریزهای Dom و برادرش در فیلم F9

تبه‌کار جدید فصل نهم، John Cena است که نقش Jakob Toretto، برادر Dom، را بازی می‌کند. بر خلاف برادر خود که طرفدار دوج است، او علاقمند به فورد است. این ادعا به سادگی از روی خودروی وی، یعنی موستانگ GT350، مشهود است. یکی از عکس‌ها نیز صحنه‌ی نبرد Dom و Jakob را با خودروهای خود، نشان می‌دهد.

عکس‌های بسیار دیگری نیز موجود است که خودروهای فصل نهم سریع‌و‌خشن را به تصویر می‌کشد. این تصاویر شامل خودروهای نام‌برده از زوایای مختلف و همچنین وسایل‌نقلیه‌ای است که نقش اصلی را در فیلم بازی نمی‌کنند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران