سدانی برقی با گیربکس دستی

معرفی نسخه‌ای خاص از بی‌وای‌دی e3‌

27 اردیبهشت 1400 11:18

با توجه به مزایای فنی خودروهای مجهز به پیشرانه برقی، معمولاً در این‌گونه خودروها شاهد نصب سیستم انتقال قدرت‌­های متداول نیستیم اما به نظر می‌رسد شرکت BYD قصد دارد این سنت را در نسخه جدیدی از سدان e3 به چالش بکشد.

این نسخه خاص از بی‌وای‌دی e3 که به منظور استفاده در آموزشگاه‌­های رانندگی توسعه یافته، به جعبه‌دنده دستی و البته پدال کلاچ مجهز شده است.این خودروی سدان که به منظور استفاده در آموزشگاه‌­های رانندگی توسعه یافته، به جعبه‌دنده دستی و البته پدال کلاچ مجهز شده است. چهارمین پدال نصب شده در این خودرو پدال ترمزی است، که در سمت سرنشین و درحقیقت برای مربی رانندگی پیش‌­بینی شده است.

براساس گزارش کارنیوز چین، چند حالت مختلف رانندگی برای این خودرو پیش‌بینی شده که شامل اکونومی (اقتصادی)، آموزش، قفل گاز و اسپرت بوده و به نظر می­‌رسد با هدف شبیه­‌سازی حالات مختلف برای اهداف آموزشی طراحی شده­‌اند.

بی­‌وای­‌دی e3 به مجموعه باتری 38 کیلووات ساعتی مجهز شده که بنابر استانداردهای چین، می‌­تواند شعاع حرکتی برابر با 350 کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند. قیمت پایه مدل دنده دستی برابر با 20,500 دلار تعیین شده درحالی‌که نسخه اتوماتیک این رقم به 22,055 دلار افزایش می­‌یابد.

بی‌وای‌دی e3 سدان برقی گیربکس دستی

هنوز مشخص نیست که متخصصان BYD چگونه از پس انجام این سامانه فنی برآمده­‌اند ولی باید توجه داشت که قرار نیست این خودرو به مشتریان عادی فروخته شود ضمن‌­این‌که مشابه این عمل پیش از این در برخی پروژه­‌ها انجام شده است.

برای پیشرانه­‌های برقی DC می­‌توان منحنی گشتاور تعریف کرد که از این جهت کمی به موتورهای درون­‌سوز شباهت پیدا می‌­کنند درحالی‌که در موتورهای برقی AC که البته کمی بیشتر متداول هستند چنین موردی مشاهده نمی‌­شود. همین عامل می­‌تواند باعث مزیت استفاده از جعبه‌دنده دستی در اتصال با پیشرانه‌­های DC باشد.

دیدگاه کاربران