پیش‌بینی رقابت با خودروهای احتراق داخلی

خودروهای برقی چه زمانی ارزان می‌شوند؟

29 اردیبهشت 1400 11:18

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورهای رقابت در بازار خودرو، قیمت است. وسایل نقلیه الکتریکی نیز باید به بهترین نحو با خودروهای دیگر رقابت کنند، برهمین اساس باید قیمتی رقابتی داشته باشند. اما آن‌ها تا چه زمانی به این سطح می‌رسند؟

طبق پیش‌بینی بلومبرگ، انتظار می‌رود که تا سال 2030، میانگین قیمت خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای احتراق داخلی کمتر شود.انتظار می‌رود که تا سال 2030، میانگین قیمت خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای احتراق داخلی، حتی قبل از در نظر گرفتن انگیزه‌های مالیاتی، کمتر باشد. احتمالاً این تغییرات قیمتی، به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان برای تولید خودروهای الکتریکی است. زیرا با اختصاص خطوط مونتاژ بیش‌تر، قیمت کاهش می‌یابد.

بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2026 میانگین قیمت یک خودروی متوسط، چه بنزینی و چه الکتریکی،  23090 دلار خواهد بود. اما احتمال می‌رود که تا سال 2030 میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی، 19809 دلار باشد‌؛ درحالی که میانگین قیمت خودروی احتراق داخلی، با اندکی افزایش، به 24184 دلار می‌رسد.

این تغییرات قیمت بسیار قابل‌‌توجه هستند؛ این روزها متوسط کف قیمت برای یک خودروی الکتریکی 40469 دلار و برای یک خودروی احتراقی 22604 دلار است.

البته بلومبرگ یکی از محافظه‌کارانه‌ترین پیش‌گوهاست. بانک سرمایه‌گذاری UBS پیش‌بینی کرده که برابری هزینه در سال 2024 محقق خواهد شد. اما در هرصورت همگان می‌دانند که قیمت باتری‌ها در خودروهای الکتریکی، به سرعت در حال کاهش است.

یک مطالعه به وسیله کمیسیون Transport & Environment، سازمان غیرانتفاعی با فعالیت‌های مربوط به حمل‌و‌‌نقل پاک‌تر در اروپا، پیش‌بینی می‌کند که قیمت باتری در دهه آینده 58 درصد کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند قیمت آن‌ها را به 58 دلار در هر کیلووات‌ساعت، کاهش دهد.که این امر نقطه‌عطف مهمی در پذیرش خودروهای الکتریکی است.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران