تولد دوباره کوپه کلاسیک با موتور برقی

معرفی اپل مانتا GSe ElektroMOD

30 اردیبهشت 1400 09:46

شرکت اپل - Opel - با نصب پیشرانه برقی روی یکی از نمونه­‌های کوپه قدیمی ساخت خود یعنی مدل مانتا، نسخه ElektroMOD از این مدل کلاسیک را معرفی کرده است.

اپل منتا GSe ElektroMOD به مجموعه باتری 31 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون مجهز شدهاین خودروی منحصربه‌فرد که انگار در زمان سفر کرده، از شر پیشرانه 4 سیلندر و بنزین­‌سوز قدیمی خلاص شده و اکنون یک موتور الکتریکی در بخش عقبی بدنه خود دارد، که 145 اسب­‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این کوپه قرار می­‌دهد. به لطف این پیشرانه جدید، مانتا ElektroMOD به جرات قدرتمندترین نسخه از نسل اول این خودرو است که تاکنون از خط تولید کارخانه خارج شده.

اپل مانتا ElektroMOD نه تنها به اصالت دیفرانسیل-عقب خود وفادار مانده بلکه جعبه‌دنده 4 سرعته دستی خود را نیز همچنان به همراه دارد. از برخی جهات می‌توان این خودرو را با فورد ماستنگ Lithium EV شبیه دانست که زمانی به عنوان یک خودروی برقی مفهومی دیفرانسیل-عقب معرفی شد و به جعبه‌دنده دستی مجهز بود، امری که در خودروهای برقی تولید انبوه چندان رایج نیست.

اپل مانتا GSe ElektroMOD کوپه کلاسیک برقی

اپل مانتا GSe ElektroMOD به مجموعه باتری 31 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون مجهز شده که نیروی لازم برای پیمودن 200 کیلومتر را در اختیار این خودرو قرار خواهد داد.

تغییرات این خودرو به بخش فنی محدود نمانده چراکه ظاهر آن هم با اعمال تغییراتی، به کانسپت GT X Experimental شباهت پیدا کرده که در سال 2018 معرفی شد.

اپل مانتا GSe ElektroMOD کوپه کلاسیک برقی

واحد روشنایی L شکل نقش چراغ‌های اصلی این خودرو را ایفا می‌­کند درحالی‌که یک نمایشگر LED هم به جای جلوپنجره نصب شده که برخی پیام‌ها همچون عبارت My German heart has been ELEKTRified یا «قلب آلمانی من برقی شده است» را به نمایش می­‌گذارد.

رنگ زرد نئونی بدنه در کنار کاپوت مشکی، رینگ‌های 17 اینچی با طرح جدید، تایرهای 17 اینچی با ابعاد 195/40 و 205/40 در جلو و عقب و حروف Manta با نگارش جدید اپل، سایر نکات مهم قابل اشاره در ظاهر این کوپه برقی است.

اپل مانتا GSe ElektroMOD کوپه کلاسیک برقی

اپل فضای داخلی این خودرو را نیز فراموش نکرده و دو نمایشگر جدید شامل صفحه اطلاعات سرگرمی 10 اینچی و پشت آمپر دیجیتال 12 اینچی را از مدل جدید آدام S برگرفته و در مانتا نصب نموده تا حال و هوای کابین را با هویت جدید مانتا GSe ElektroMOD سازگار نماید. جزئیات زرد رنگ در این بخش نیز برای هماهنگی با رنگ بدنه انتخاب شده است.

به نظر می­‌رسد اپل برای معرفی نسخه برقی از چند محصول قدیمی دیگر هم برنامه‌­ریزی کرده بنابراین باید در آینده نزدیک منتظر رونمایی از مدل‌های GT و کالیبرا با پیشرانه برقی باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران