موتورسیکلت اسپرت 9 هزار دلاری

معرفی یاماها YZF-R7

30 اردیبهشت 1400 09:50

پس از چند ماه گمانه­‌زنی و انتشار تصاویر تبلیغاتی از سوی یاماها، این شرکت ژاپنی بالاخره در 18 می 2021 از YZF-R7 مدل 2022 رونمایی کرد. در واقع این محصول جدید قرار است با ظاهری شبیه به مدل R6 که مدتی پیش از خط تولید کنار رفته و مشخصات فنی مشابه با مدل MT-07 که چندان زیبا نیست، نظر طرفداران موتورسیکلت­‌های اسپرت را به سوی خود جلب نماید.

این موتورسیکلت از ژوئن 2021 و با قیمت پایه 8999 دلار به نمایندگی­‌های این برند وارد خواهد شد.یاماها YZF-R7 به پیشرانه 689 سی‌­سی مایع/خنک ساخت یاماها مجهز شده که قبلاً در مدل MT-07 عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است. البته به لطف پیستون­‌های آلومینیومی سوراخ‌دار و تغییر در قطعه سیلندرها، وزن پیشرانه کاهش و مقاومت آن افزایش یافته است. علاوه بر این‌ها، زاویه 270 درجه­ای میل‌لنگ هم باعث تولید صدای بهتر توسط پیشرانه خواهد شد.

سازه اصلی و پیشرانه توسط یک اتصال‌دهنده‌ 41 میلی‌متری با فنر بهینه‌شده ساخت KYB پشتیبانی می‌شوند. این میله برای حرکات بازگشتی و فشرده‌سازی قابل تنظیم است. کمک‌­فنر تکی عقب هم قابلیت تنظیم خودکار در هنگام وجود بار را دارد که می­‌تواند برای تنظیم مرکز ثقل این موتورسیکلت مفید واقع شود.

یاماها YZF-R7 مدل 2022

در بخش ترمزها نیز شاهد نصب سیلندرهای ساخت برمبو هستیم که به در محور جلو به کالیپر 4 پیستونه مجهز شده است. قطر دیسک ترمز در محور جلو برابر با 298 میلی‌متر است. نمایشگر LED و چراغ‌های LED در جلو و عقب، از دیگر نکات قابل ذکر برای محصول جدید یاماها بشمار می­‌آید.

به نظر می‌­رسد یاماها YZF-R7 با توجه به فرم پویا و زیبای بدنه و البته مشخصات فنی قابل توجه، بتواند در بازار فروش بسیار موفق ظاهر شود. این موتورسیکلت از ژوئن 2021 و با قیمت پایه 8999 دلار به نمایندگی­‌های این برند وارد خواهد شد. مشتریان امکان سفارش دو رنگ Team Yamaha Blue یا مشکی Performance را خواهند داشت.

دیدگاه کاربران