با پوشش TicTac به یاد قهرمانی‌های DTM

بازسازی جذاب ب‌ام‌و E30 M3

31 اردیبهشت 1400 19:07

خودروی ب‌‌ام‌و E30 M3 که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، نمونه­‌ای بازسازی شده است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره خودروی آلن برگ (Allen Berg) راننده مشهور کانادایی مسابقات اتومبیلرانی در مسابقات DTM سال 1991 شکل گرفته است. البته این خودروی مزین به پوشش Tic Tac در بسیاری جهات با نمونه اصلی متمایز است.

این خودرو با کیت بدنه LTO و پوشش Tic Tac، یادآور خودروی راننده مشهور کانادایی در مسابقات DTM سال 1991 است.پیشرانه این نمونه خاص S52B32 است، که بیش از 800 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و از ب‌ام‌و M3 E36 عرضه شده در بازار ایالات متحده به عاریت گرفته شده است. البته علاوه بر پیستون­‌های جدید، این پیشرانه توربوشارژ به اینترکولری مجهز شده که به ادعای سازنده بزرگترین نمونه در میان انواع مشابه است. سامانه مدیریت این پیشرانه قادر است در هفت حالت بوست تنظیم شده و با سوخت اتانول یا بنزین اکتان 91 کار کند.

جعبه‌دنده 5 سرعته دستی هم از E36 M3 برگرفته شده و به کلاچ جدید و چرخ‌دنده­‌های سبک وزن مجهز شده است. یک دیفرانسیل لغزش محدود هم در محور عقب این خودرو نصب شده تا به عنوان واسطه برای انتقال قدرت عمل کند. سیستم تعلیق بادی و کالیپر و اجزای ترمز متعلق به سری 3 E46 از دیگر ویژگی‌های فنی این مدل است.

بازسازی ب‌ام‌و E30 M3

این خودرو همچون نمونه اصلی به کیت بدنه LTO و پوشش Tic Tac مجهز شده با این تفاوت که گلگیرها نسبت به نمونه اصلی پهن‌تر بوده و لوگوی کنار بدنه هم حذف شده است.

باله دوقسمتی عقب، زیرسپری جلو و دیفیوزر عقب هم در نمونه اولیه موجود نیستند، اما نصب این قطعات در مدل حاضر باعث افزایش خشونت ظاهری این خودرو شده است.

بازسازی ب‌ام‌و E30 M3

طراحی اجزای داخل کابین همچون صندلی‌­های جلو کاملاً هماهنگ با نمونه اصلی بوده اما برخی موارد دیگر همچون نمایشگر 3.5 اینچی هم اضافه شده که اطلاعات مهم همچون میزان بوست توربوشارژر و فشار سوخت را نمایش می­‌دهد. یک نمایشگر دیگر هم برای کنترل و نمایش عملکرد سیستم تعلیق بادی نصب شده است.

بد نیست بدانید در این خودرو خبری از سیستم تهویه نیست بنابراین رانندگی با این ب‌ام‌و اسپرت در فصول گرم سال، کار بسیار طاقت‌­فرسایی خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران