• لامبورگيني اوروس پرفورمانته Lamborghini Urus Performante
  • رکوردشکني نسخه جديد لامبورگيني اوروس

سبک‌تر و قوی‌تر از قبل

معرفی لامبورگینی اوروس پرفورمانته

30 مرداد 1401 16:57

لامبورگینی اوروس در طول 4 سال حضور در بازار، بیش از 20 هزار مشتری پیدا کرده و به همین دلیل جزء معدود خودروهایی است که برای افزایش آمار فروش چندان نیازی به بروزرسانی ندارد. لامبورگینی در سه ماهه اول 2022 موفق به فروش 5090 دستگاه اوروس شده که بالاترین رقم برای این دوره زمانی در طول تاریخ فعالیت خودروساز ایتالیایی بوده است.

با وجود موفقیت‌های لامبورگینی اوروس، سایه سنگین رقبای فعلی و آینده همچون استون‌مارتین DBX و فراری پورسانگ قابل احساس است. به همین دلیل، نسخه پرفورمانته از اوروس معرفی شده که با وزن کمتر، قدرت بیشتری در اختیار دارد.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس پرفورمانته

لامبورگینی اوروس پرفورمانته به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو مجهز شده است، که با 16 واحد افزایش در قدرت، اکنون 666 اسب‌­بخار در اختیار دارد، اما رقم گشتاور بدون تغییر و برابر با 850 نیوتن‌متر باقیمانده است.

به لطف کاهش 47 کیلوگرمی وزن، رقم شتاب صفر تا صد اوروس پرفورمانته نسبت به مدل عادی به میزان 0.3 کاهش یافته و به 3.3 ثانیه رسیده است. البته حداکثر سرعت همچنان روی 306 کیلومتر برساعت قرار گرفته که با نسخه استاندارد برابر و از استون‌مارتین DBX707، هفت واحد کمتر است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

سفتی کمک­‌فنرها و آنتی‌رول بار افزایش یافته و به منظور بهبود تقسیم گشتاور، دیفرانسیل جدید و سامانه فرمان‌پذیری چرخ عقب برای لامبورگینی اوروس پرفورمانته نصب شده است. سیستم فرمان هم مجدداً تنظیم شده تا احساس تسلط بیشتری به راننده منتقل شود.

حالت رانندگی Rally هم به اوروس پرفورمانته اضافه شده که در القای حس راندن یک خودروی اسپرت، نقش مهمی دارد.

طراحی ظاهری لامبورگینی اوروس پرفورمانته

کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع، افزایش 16 میلی‌متری فاصله عرضی چرخ‌ها، رینگ‌های 22 یا 23 اینچی با تایرهای Trofeo R ساخت پیرلی، از دیگر ویژگی‌های فنی لامبورگینی اوروس پرفورمانته به‌شمار می‌­آید.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

طراحی متفاوت سپرهای جلو و عقب، 25 میلی‌متر به ابعاد بدنه افزوده است درحالی‌که غیر از باله عقب، یک بالچه کوسه­‌ای هم از اونتادور SVJ به عاریت گرفته شده که نیروی رو به پایین را تا 38 درصد افزایش می­‌دهد. البته به صورت کلی، 8 درصد نیروی بیشتر روی تمام بدنه اوروس پرفورمانته وارد می­‌شود.

علاوه بر سیستم اگزوز آگراپوویچ، از قطعات فیبرکربن در بسیاری نقاط بدنه همچون بخش زیرین سپر عقب و دیفیوزر عقب استفاده شده است.

کابین و امکانات لامبورگینی اوروس پرفورمانته

طراحی کابین لامبورگینی اوروس پرفورمانته بدون تغییر باقیمانده است، اما دوخت شش ضلعی صندلی‌ها، پکیج تیره به نام Dark و گرافیک متفاوت برای رابط کاربری نمایشگر پیش‌­بینی شده است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

بسیاری موارد دیگر همچون دستگیره‌­های قرمز، رکاب­ جانبی سفارشی، جزئیات آلومینیومی و روکش‌های متفاوت چرم و آلکانترا تحت برنامه سفارشی­‌سازی Personam، قابل دریافت است.

قیمت لامبورگینی اوروس پرفورمانته

لامبورگینی اوروس پرفورمانته که با عنوان شاسی‌­بلند رکوردشکن در مسابقات پایک پیکز معروف شده است، با قیمت پایه 260,676 دلار با مدل 2023 وارد ایالات متحده خواهد شد.

رکوردشکنی اوروس پرفورمانته در پایکس‌پیک

به نظر می‌رسد که لامبورگینی هنوز هم راز بزرگ خود را حفظ کرده است. در یکصدمین دوره از رقابت‌های بین‌المللی تپه‌نوردی Pikes Peak نسخه جدید اوروس یک رکورد جدید را در کلاس شاسی‌بلندها ثبت کرد.

این خودرو با مشخصات اسپرتش، در جاده‌های کوهستانی 156 پیچ را در 10 دقیقه و 32 ثانیه طی کرد. رکورد قبلی در اختیار بنتلی بنتایگا با زمان 10 دقیقه و 49 ثانیه آن هم مربوط به سال 2018 بود.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

مدیر فنی لامبورگینی می‌گوید تصمیم بزرگ برای حضور در مسابقات پایکس پیک، نشان‌دهنده روحیه شرکت در رویدادهای غیرمنتظره و نمادی از عملکرد فوق‌العاده مدل جدید اوروس است که به‌زودی رونمایی می‌شود. بخشی از موفقیت رکوردشکنی این خودرو که از یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل دو توربو استفاده می‌کرد، مدیون تایرهای سفارشی پیرلی P Zero مدل Trofeo R است، که در حقیقت تکامل تایرهای جدید به حساب می‌آید.

راننده این مدل اولیه سایمون فاجیولی، قهرمان نامدار مسابقات تپه‌نوردی بود. او سال 2018 سریع‌ترین زمان برای یک خودروی محور عقب را در همین رقابت‌ها ثبت کرده بود.

دیدگاه کاربران