به بهانه افتتاح یک بخش جدید

نگاهی به موزه مورگان

1 خرداد 1400 15:34

با کاهش محدودیت­‌های اجتماعی، درهای موزه شرکت خودروسازی مورگان هم به روی علاقمندان گشوده شده است. اما خبر خوش دیگر درباره موزه مذکور این است که یک بخش جدید به نام Archive Room یا «اتاق آرشیو» نیز برای نخستین بار افتتاح شده که امکان تجربه بازدید تعاملی از این بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد کرد.

بخشی جدید به نام «اتاق آرشیو» در موزه مورگان افتتاح شده که امکان تجربه بازدید تعاملی از این بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد کرد. در این بخش، اسناد، مدارک و اشیاء مربوط به بیش از یک قرن تاریخچه شرکت مورگان در یک قفسه طولانی شیشه­‌ای به نمایش درآمده است.

یکی از اشیای جالب موجود در این بخش، یک دوربین لایکا مربوط به سال 1930 و متعلق به بنیانگذار شرکت مورگان است. برخی اسناد فنی و عکس‌های مربوط به سال‌های اولیه این برند از دیگر موارد حاضر در این بخش است. در کنار هریک از مدارک یا اشیاء، یک دکمه پیش‌­بینی شده که با راهنمای صوتی درباره آن سوژه توضیح خواهد داد. 5 پروژکتور بزرگ هم در نقاط مختلف سالن قرار گرفته که فیلم‌های تاریخی برند مورگان در دوره­‌های مختلف را به نمایش می­‌گذارد.

هفت محصول مورگان هم در این بخش به معرض نمایش گذاشته شده که شامل Runabout مدل 1910، 4-4 مدل 1938 متعلق به بنیانگذار مورگان، نمونه مسابقه­‌ای Plus 8 مدل 1977، یک نمونه از صد دستگاه ساخته شده مدل آئرومکس، کانسپت EV3 و برخی مدل‌های دیگر می­‌شود.

نگاهی به موزه مورگان

برنامه دیگری برای بازدیدکنندگان این بخش تدارک دیده شده که «مورگان خود را طراحی کنید» نام داشته و برای علاقمندان امکان طراحی یک مورگان دلخواه و حضور در روند طراحی محصولات این شرکت را فراهم می­‌کند.

آقای استیو موریس مدیرعامل شرکت مورگان با اشاره به تاریخچه غنی و طولانی این خودروساز بریتانیایی، «اتاق آرشیو» را به عنوان محلی برای نمایش تاریخ این شرکت دانسته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران