فرصتی برای تصاحب خاص‌ترین سوپرا

حراج ستاره فیلم سریع و خشن

3 خرداد 1400 02:11

در سال 2001 مخاطبان سینما با فیلم The Fast and the Furious یا «سریع و خشن» آشنا شدند که پر از صحنه­‌های هیجان­‌انگیز تعقیب و گریز و همچنین خودروهای اسپرت و قدرتمند بود، که ظاهر جالبی هم داشتند. پس از دو دهه، این فیلم پرهیجان به قسمت نهم رسیده و جایگاه محکمی در میان علاقمندان خودرو و سینما پیدا کرده است.

این تویوتا سوپرا نارنجی رنگ، متعلق به شخصیت Brian O'Conner با بازی پل واکر در اولین سری از فیلم‌های سریع و خشن بود.اکنون فرصتی فراهم شده تا علاقمندان بتوانند به خودروی مشهوری که در نخستین قسمت این فیلم ظاهر شده بود، دست پیدا کنند. از تویوتا سوپرا نارنجی رنگ سخن می‌­گوییم که متعلق به شخصیت Brian O'Conner با بازی پل واکر بود. این خودرو قرار است در جریان حراجی برت جکسون (Barrett-Jackson) که از 17 تا 19 ژوئن در لاس­وگاس برگزار خواهد شد، به فروش برسد.

این خودرو که در کارگاه The Shark Shop در کالیفرنیا و توسط ادی پل (Eddie Paul) و به صورت سفارشی برای فیلم مذکور ساخته شده، با پوشش طلایی در فیلم 2 Fast 2 Furious هم حضور پیدا کرد، ولی پس از پایان فیلمبرداری مجدداً به شکل قبلی با رنگ نارنجی بازگشت.

حراج تویوتا سوپرا فیلم سریع و خشن

رنگ نارنجی آب­ن‌باتی مرواریدی این خودرو از لامبورگینی دیابلو برگرفته شده و نقش گرافیکی گلادیاتور هسته­‌ای (Nuclear Gladiator) نیز بخش جانبی آن را تزئین کرده است. مجموعه قطعات اضافه شده به بدنه هم شامل سپر جلو و رکاب­‌های جانبی ساخت Bomex، کاپوت با ظاهر TRD، باله عقب آلومینیومی APR و رینگ‌های 5 پره 19 اینچی است.

برخلاف چیزی که در فیلم به نظر می­‌رسید، مشخصات فنی این خودرو با حالت استاندارد تفاوتی ندارد و در زیر کاپوت آن همچنان شاهد نصب پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر هستیم. جعبه‌دنده این خودرو 4 سرعته اتوماتیک بوده، که البته ظاهری شبیه به گیربکس‌­های دستی دارد.

حراج تویوتا سوپرا فیلم سریع و خشن

مسئولان برگزاری حراجی اعلام کرده‌­اند که تمامی مدارک و گواهینامه‌­های مربوط به اصالت این خودرو به همراه آن عرضه خواهد شد، ولی در عین حال از اعلام قیمت پایه خودداری نموده‌­اند.

در سال 2015 نمونه دیگری از تویوتا سوپرا که در فیلم Fast and the Furious حاضر شده بود، با قیمت 185 هزار دلار در حراجی Mecum به فروش رسید. خودروی مذکور از نظر ظاهری بسیار شبیه به نمونه­‌ای است که اکنون به حراجی آمده با این تفاوت که آن خودرو به پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی و جعبه‌دنده 5 سرعته دستی مجهز بود.

دیدگاه کاربران