پس از اعلام قوانین جدید برای خودروهای حاضر در مسابقات رالی گروه B، لانچیا به فکر توسعه یک مدل جدید برای انطباق با این قوانین افتاد. این ایده به ساخت لانچیا 037 منجر شد، که البته برای پیروی از قوانین، در تیراژ 37 دستگاه تولید شد.
”این خودرو را به جرات میتوان تولد دوباره لانچیا 037 در دوران مدرن دانست چراکه از تمام جهات، از باله عقب گرفته تا فرم سقف به اصالت 037 وفادار مانده است.“این روزها تعداد انگشتشماری از نمونههای سالم این خودروی اسپرت موتور-وسط باقی مانده به همین دلیل شرکت Kimera Automobili تصمیم گرفته با بهسازی و بازسازی یکی از نمونههای لانچیا 037، این خودرو را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.
این خودرو که کیمرا EVO37 نام گرفته را به جرات میتوان تولد دوباره لانچیا 037 در دوران مدرن دانست چراکه از تمام جهات، از باله عقب گرفته تا فرم سقف به اصالت 037 وفادار مانده و تمام خطوط و فرمهای بدنه مشابه با مدل اصلی هستند. البته چراغهای LED، افزایش جزئی طول بدنه و جنس فیبرکربنی بدنه (در مقابل فایبرگلاس برای نمونه اصلی) را باید مهمترین تفاوتهایی دانست که در EVO37 شاهد هستیم.
پیشرانهای که در پشت صندلیها قرار گرفته نیز همان است که در لانچیا 037 شاهد بودیم، پیشرانه 2.1 لیتری ساخت Italtecnica که البته تحت نظر مهندسان شرکت لانچیا برای نصب در EVO37 مورد بهسازی قرار گرفته است.
به لطف نصب یک توربوشارژر، خروجی این پیشرانه اکنون به 505 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته که همچون قبل، از طریق جعبهدنده دستی به محور عقب منتقل میشود. Öhlins وظیفه تامین اجزای سیستم تعلیق را برعهده گرفته درحالیکه ترمزهای کربن-سرامیک هم از برمبو تامین شده که بنابر سفارش مشتری نصب خواهد شد.
کیمرا قصد دارد تنها 37 دستگاه EVO37 را با قیمت پایه 480 هزار یورو (تقریباً 585 هزار دلار) به علاقمندان عرضه نماید. نخستین نمایش عمومی این خودرو در جریان فستیوال سرعت گودوود خواهد بود، درحالیکه فرآیند تحویل به مشتریان از سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com