بازگشت لانچیا 037 به دوران مدرن

معرفی کیمرا EVO37

3 خرداد 1400 15:32

پس از اعلام قوانین جدید برای خودروهای حاضر در مسابقات رالی گروه B، لانچیا به فکر توسعه یک مدل جدید برای انطباق با این قوانین افتاد. این ایده به ساخت لانچیا 037 منجر شد، که البته برای پیروی از قوانین، در تیراژ 37 دستگاه تولید شد.

این خودرو را به جرات می‌­توان تولد دوباره لانچیا 037 در دوران مدرن دانست چراکه از تمام جهات، از باله عقب گرفته تا فرم سقف به اصالت 037 وفادار مانده است.این روزها تعداد انگشت­‌شماری از نمونه‌­های سالم این خودروی اسپرت موتور-وسط باقی مانده به همین دلیل شرکت Kimera Automobili تصمیم گرفته با بهسازی و بازسازی یکی از نمونه­‌های لانچیا 037، این خودرو را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.

این خودرو که کیمرا EVO37 نام گرفته را به جرات می‌­توان تولد دوباره لانچیا 037 در دوران مدرن دانست چراکه از تمام جهات، از باله عقب گرفته تا فرم سقف به اصالت 037 وفادار مانده و تمام خطوط و فرم­‌های بدنه مشابه با مدل اصلی هستند. البته چراغ‌های LED، افزایش جزئی طول بدنه و جنس فیبرکربنی بدنه (در مقابل فایبرگلاس برای نمونه اصلی) را باید مهمترین تفاوت‌هایی دانست که در EVO37 شاهد هستیم.

کیمرا EVO37 خودرویی براساس لانچیا 037

پیشرانه‌­ای که در پشت صندلی­‌ها قرار گرفته نیز همان است که در لانچیا 037 شاهد بودیم، پیشرانه 2.1 لیتری ساخت Italtecnica که البته تحت نظر مهندسان شرکت لانچیا برای نصب در EVO37 مورد بهسازی قرار گرفته است.

به لطف نصب یک توربوشارژر، خروجی این پیشرانه اکنون به 505 اسب­‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته که همچون قبل، از طریق جعبه‌دنده دستی به محور عقب منتقل می­‌شود. Öhlins وظیفه تامین اجزای سیستم تعلیق را برعهده گرفته درحالی‌که ترمزهای کربن-سرامیک هم از برمبو تامین شده که بنابر سفارش مشتری نصب خواهد شد.

کیمرا EVO37 خودرویی براساس لانچیا 037

کیمرا قصد دارد تنها 37 دستگاه EVO37 را با قیمت پایه 480 هزار یورو (تقریباً 585 هزار دلار) به علاقمندان عرضه نماید. نخستین نمایش عمومی این خودرو در جریان فستیوال سرعت گودوود خواهد بود، درحالی‌که فرآیند تحویل به مشتریان از سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران