بهترین گزینه:‌ استفاده از پلتفرم هامر برقی

جو بایدن در اندیشه لیموزین برقی

5 خرداد 1400 10:57

رئیس جمهور جدید ایالات متحده که به عنوان یکی از حامیان وسایل نقلیه برقی شناخته می‌­شود، احتمال دارد اقداماتی در زمینه برقی نمودن خودروی لیموزین خود انجام دهد.

بنابر عقیده بسیاری کارشناسان، پلتفرم هامر برقی می‌­تواند گزینه مناسبی برای ساخت یک لیموزین برقی برای استفاده در ناوگان ریاست جمهوری باشد.ایمون جاورز خبرنگار ارشد CNBC به نقل از سخنگوی کاخ سفید جن پساکی اعلام نموده که استفاده لیموزین ریاست جمهوری از پیشرانه برقی موضوعی بوده که رئیس جمهور درباره آن سخن گفته و یکی از اهداف وی است.

هرچند که مشخصات فنی لیموزین ریاست جمهوری همواره به عنوان یکی از اسرار محرمانه دولتی حفظ شده، اما برخی مشخصات این خودرو که با عنوان هیولا (The Beast) معروف شده هم در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته همچون وزن آن که بین 6.8 تا 9 تن تخمین زده می­‌شود. این خودرو براساس شاسی کامیون‌­های GM شکل گرفته ولی به نشان کادیلاک مزین شده تا هویت یک سواری لوکس را به نمایش بگذارد.

در مشخصات فنی هامر برقی که اخیراً معرفی شده، وزن 4 تنی این خودرو جلب نظر می­‌کند. بنابر عقیده بسیاری کارشناسان، این پلتفرم می‌­تواند گزینه مناسبی برای ساخت یک لیموزین برقی برای استفاده در ناوگان ریاست جمهوری باشد. لازم به ذکر است که این پلتفرم توان لازم برای حمل بار اضافی ناشی از مواد زرهی و تجهیزات مورد نیاز خودروی رئیس جمهور را دارد.

البته ممکن است مقام‌های کاخ سفید به هیبرید نمودن خودروی فعلی اکتفا کنند، اما علاقه وافر جو بایدن به خودروهای کاملاً برقی را هم نمی‌­توان نادیده گرفت.

در طول سال‌های گذشته، بسیاری از لیموزین­‌های مورد استفاده ریاست جمهوری آمریکا و همچنین خودروهای حاضر در ناوگان امنیتی توسط کادیلاک ساخته شده‌اند. قراردادی که در دوران دونالد ترامپ با این شرکت به ثبت رسید، 15.8 میلیون دلار ارزش داشته و برنامه ساخت چندین دستگاه خودرو را دربرمی‌­گرفت. البته ترامپ برای تحویل گرفتن لیموزین خود از کادیلاک یک سال انتظار کشید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران