جهت کمک به کنترل ترافیک

ورود جنسیس GV80 به ناوگان پلیس دوبی

5 خرداد 1400 11:19

حضور یک شاسی­‌بلند لوکس همچون جنسیس GV80 در ناوگان پلیس هر کشوری می­‌تواند امری بسیار بدیع باشد، اما وضعیت خودروهای پلیس دوبی بسیار متفاوت است. در شهری که به عنوان «پایتخت سوپراسپرت­‌ها» شناخته می‌­شود، ناوگان پلیس هم از خودروهای قدرتمند و سوپراسپرت تشکیل شده است.

جنسیس GV80‌ جهت کمک به کنترل ترافیک به ناوگان خودروهای پلیس اضافه شده است.بنابراین قرار نیست جنسیس GV80 در میان سایر همکاران خود یعنی لامبورگینی اونتادور، پورشه 918 اسپایدر و مخصوصاً بوگاتی ویرون توجه زیادی جلب کند، اما استفاده از این خودرو توسط پلیس به تنهایی می‌­تواند بسیار جالب باشد.

پیوستن جنسیس GV80 به ناوگان پلیس دوبی به صورت رسمی و در قالب سه تصویر توسط جنسیس اعلام شده که این شاسی­‌بلند لوکس را در پوشش سفید و سبز نمایش می­‌دهد. سلیمان الزبن که مدیریت نمایندگی جنسیس در امارات متحده عربی را برعهده دارد، از همکاری خودروی پیشرفته GV80 با پلیس دوبی در جهت کمک به کنترل ترافیک این شهر اظهار خوشنودی کرده و در عین حال برای ادامه همکاری­‌ها در آینده نیز ابراز امیدواری نموده است.

درباره مشخصات فنی جنسیس GV80 حاضر در ناوگان پلیس هیچ اظهارنظر رسمی انجام نشده، ولی احتمال دارد که پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 300 اسب­‌بخار قدرت یا پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ به قدرت 375 اسب­‌بخار در زیر کاپوت آن نصب شده باشد. البته با توجه به استفاده نیروهای پلیس دوبی از خودروهای قدرتمند، می­‌توان حدس زد که پیشرانه شش سیلندر به همراه سامانه چهارچرخ محرک در این خودرو نصب شده باشد.

بد نیست بدانید قرار است به زودی یک دستگاه تسلا سایبرتراک هم به ناوگان پلیس دوبی اضافه شود، ضمن‌­اینکه نیروهای امدادی این شهر نیز به خودروهای جالبی مجهز شده همچون شورولت کوروت C7 و نیسان GT-R که از سال 2019 در نقش آمبولانس انجام وظیفه می­‌کنند.

دیدگاه کاربران