با بدنه ضدگلوله

استخدام آلفارومئو جولیا توسط پلیس ایتالیا

5 خرداد 1400 12:29

شاخه‌­ای از ارتش ایتالیا به نام کارابینیری (Carabinieri) که به عنوان نیروی پلیس این کشور شناخته می­‌شود، از سال‌ها پیش برای تامین ناوگان خود با شرکت آلفارومئو همکاری داشته است.

آلفارومئو جولیا حاضر در ناوگان پلیس کارابینیری، به سطح حفاظتی B4 رسیده است، تا در برابر گلوله­‌های شلیک شده از سلاح مگنوم .44 مقاوم باشد.جدیدترین اقدام در این همکاری طولانی ­مدت، قرارداد تامین 1770 دستگاه آلفارومئو جولیا برای حضور در ناوگان پلیس Nuclei Radiomobili است.

در زیر کاپوت هریک از این خودروها، پیشرانه 2 لیتری با قدرت 197 اسب‌­بخار نصب شده که به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این سدان ایتالیایی 6.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر برساعت است.

نکته جالب درباره آلفارومئو جولیا حاضر در ناوگان پلیس کارابینیری، تجهیز آن به سطح حفاظتی B4 است که شامل تمامی شیشه­‌ها و درهای جلو می­‌شود. سطح B4 برای حفاظت درباره گلوله­‌های شلیک شده از سلاح مگنوم .44 کفایت می­‌کند.

چراغ‌های سقفی با طراحی آیرودینامیک و زیبا به همراه چراغ‌های چشمک‌زن و LED روی آینه‌­های جانبی، مجموعه عناصر نوردهی این خودروی پلیس را تکمیل می­‌کنند.

آلفارومئو جولیا پلیس ایتالیا

نکته جالب دیگر در این خودرو را می­‌توان سلول بازداشت متهم دانست که برای جای دادن یک نفر فضا دارد و امکان همراهی سه افسر پلیس با او را فراهم می‌­کند.

بد نیست بدانید اعلام پیوستن آلفارومئو جولیا به ناوگان پلیس دقیقاً 70 سال پس از ورود اولین محصول آلفارومئو به نیروهای پلیس این کشور اتفاق می­افتد. ابتدا مدل 1900 M به عضویت نیروهای پلیس درآمد که پس از مدتی، مدل سدان 1900 نیز به ناوگان اضافه شد. جولیا در دهه 60 میلادی لباس نیروی پلیس را بر تن کرد و مدل‌های زیادی شامل آلفتا، 90، 75، 156 و غیره هم در سال‌های بعد به کسوت نیروهای انتظامی درآمدند. دو دستگاه جولیا کوادروفولیو هم در سال 2016 برای نیروهای پلیس میلان و رم آماده شدند.

دیدگاه کاربران