پروژه متمدنانه یک تیونر عصبانی

منصوری به S کلاس رسید

5 خرداد 1400 16:38

پس از یک دوره بی‌خبری، اکنون چند وقتی است که شرکت تیونینگ منصوری با دستان پر برگشته است. جدیدترین پروژه این تیونر ایرانی‌الاصل برپایه نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس یا همان کد W223 شکل گرفته است.

درنمای جلویی، منصوری با تعویض جلوپنجره و نصب مدل جدید کمی مایه تهاجمی این خودرو را بیشتر کرده است.کیت ارتقایافته این سدان فوق لوکس مانند سایر پروژه‌های منصوری سراسر اغراق و جسارت نیست. آنچه می‌بینیم تغییراتی ملایم و البته هماهنگ با فلسفه این خودرو بوده است. اگرچه هنوز هم هنر اصلی شرکت یعنی استفاده از فیبر کربن در این محصول کم و بیش دیده می‌شوند.

درنمای جلویی، منصوری با تعویض جلوپنجره و نصب مدل جدید کمی مایه تهاجمی این خودرو را بیشتر کرده است. این بهینه‌سازی در قسمت عقب با نصب یک دیفیوزر نیز دیده می‌شود. همچنین نصب اگزوزهای دوبل چهارضلعی نشانه روشنی از توانایی‌های بهتر این خودرو خواهد بود. منصوری می‌گوید جلوپنجره فیبر کربنی، دیفیوزر فیبر کربنی و حتی اسپویلر سقفی یک آپشن انتخابی برای مشتریان S کلاس جدید خواهد بود. مانند همیشه قاب آینه و البته رینگ‌ها نیز به کلی تغییر پیدا کرده‌اند.

منصوری تیونینگ مرسدس‌بنز S کلاس

منصوری جهت ارتقای عملکرد فنی، پکیج جدیدی را روی دو تیپ S400d دیزلی و S500 بنزینی نصب خواهد کرد، که البته خبر خوب اینجاست که این شامل به‌روزرسانی ECU و سیستم اگزوزها نیز می‌شود. مرسدس‌بنز S کلاس دیزلی اکنون با قدرت 395 اسب‌‌بخاری و گشتاور 837 نیوتن‌متری عرضه می‌شود که حکایت از افزایش 65 اسب‌بخاری قدرت و 137 نیوتن‌متری گشتاور دارد. سرعت نهایی این مدل 270 کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا صد آن 4.8 ثانیه است. اما S500 بنزینی به لطف پکیج جدید می‌تواند 629 اسب‌بخار قدرت تولید کند که باعث شده شتاب صفر تا صد آن به 4.3 ثانیه کاهش پیدا کند.

داخل کابین این خودرو شاهد یک تحول عظیم هستیم. پوشش گسترده چرم تنها یکی از تریم‌های قابل انتخاب مشتریان خواهد بود. این پوشش روی کف‌پایی و فرمان دیده می‌شوند. پدال‌های آلومینیومی نیز یکی دیگر از تغییرات جذاب داخل کابین S کلاس منصوری به حساب می‌آید.

دیدگاه کاربران