مجهز به سیستم چهارچرخ محرک برای نخستین بار

معرفی ب‌ام‌‌و M4 کامپتیشن روباز

6 خرداد 1400 10:50

شرکت ب‌ام‌و از نسخه روباز مدل M4 کامپتیشن رونمایی کرده است. این خودروی قدرتمند با سقف کانورتیبل برای نخستین بار به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.

مهمترین عامل تمایز این خودرو با همتای کوپه، در سقف پارچه­‌ای تاشو خلاصه شده که تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت و ظرف 18 ثانیه باز یا بسته می‌شود.ب‌ام‌و M4 کامپتیشن روباز به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو با کد فنی S58B30T0 مجهز شده که پیش از این در سری 4 کوپه و M3 سدان هم نصب شده است. 503 اسب‌­بخار قدرت و 649 نیوتن‌متر گشتاور خروجی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک xDrive به تمامی چرخ‌های خودرو ارسال می­‌شود. البته بسته به شرایط جاده و انتظار راننده، در این خودرو امکان انتخاب سه حالت 4WD , 2WD و 4WD اسپرت فراهم شده است.

به لطف این آرایش فنی، M4 کامپتیشن روباز قادر است ظرف 3.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و تا سرعت 249 کیلومتر برساعت به شتابگیری ادامه دهد. البته با سفارش پکیج M Driver، رقم حداکثر سرعت به 280 کیلومتر برساعت افزایش می‌­یابد.

مهمترین عامل تمایز این خودرو با همتای کوپه، در سقف پارچه­‌ای تاشو خلاصه شده که تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت و ظرف 18 ثانیه باز یا بسته می‌شود و 40 درصد نسبت به سقف فلزی تاشو در نسل قبلی M4 سبک‌تر است. به واسطه پنل بزرگ یک ­تکه و نحوه جانمایی شیشه عقب، سقف ب‌ام‌و M4 جدید در هنگام بسته بودن، تفاوت ظاهری چندانی با نسخه کوپه نداشته و کاملاً در محل خود قرار می­‌گیرد.

غیر از سقف، تفاوت‌های ظاهری میان M4 کامپتیشن روباز با نسخه کوپه به موارد جزئی شامل حاشیه مشکی اطراف جلوپنجره، ورودی بزرگ هوا در سپر جلو، رکاب­‌های جانبی اسپرت، دیفیوزر بزرگ عقب و خروجی دایره‌­ای شکل اگزوز محدود می­‌شود.

رینگ‌های 19 و 20 اینچی محورهای جلو و عقب و ترمزهای شش پیستون محور جلو با دیسک ترمزهای 380 و 370 میلیمتری در چرخ‌های جلو و عقب از دیگر ویژگی­‌های این خودرو هستند. البته با پرداخت مبلغ بیشتر می‌­توان ترمزهای سرامیکی با دیسک‌های 400 و 380 میلیمتری محورهای جلو و عقب را نیز سفارش داد.

نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال پشت آمپر به همراه صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی، سیستم اطلاعات سرگرمی با رابط کاربری iDrive 7.0، دسترسی راننده و سرنشینان این خودرو به اطلاعات موردنیاز را فراهم می­‌کنند.

صندلی‌­های اسپرت با روکش چرم مرینو به همراه گرمکن به صورت استاندارد برای M4 کامپتیشن روباز پیش‌­بینی شده اما صندلی­‌های اسپرت سری M Carbon با لبه برجسته را هم می­‌توان سفارش داد که تقریباً 10 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه استاندارد هستند.

قیمت پایه این خودرو 86.300 دلار تعیین شده که مشتریان آمریکایی باید 995 دلار هزینه حمل را نیز برعهده بگیرند. فروش از ماه اکتبر آغاز می­‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران