خودرویی منحصربه‌فرد برای یک مشتری ویژه

معرفی استون‌مارتین ویکتور

7 خرداد 1400 08:30

شرکت استون‌مارتین در سال‌های اخیر اقدام به ساخت چندین خودروی تولید محدود کرده است، اما جدیدترین محصول این شرکت یعنی ویکتور (Victor)، خودرویی منحصربه‌فرد است که براساس نمونه اولیه از مدل One-77 شکل گرفته است.

ویکتور خودرویی منحصربه‌فرد است، که براساس نمونه اولیه از مدل One-77 شکل گرفته و اجازه تردد در جاده‌­ها را نیز در اختیار دارد.درواقع متخصصان بخش خودروهای سفارشی استون‌مارتین (Q Division) یک نمونه آزمایشی One-77 با کارکرد کم را از انبار خارج کرده و ایده­‌های خود را روی آن اعمال کرده‌­اند. پس از پیشرفت پروژه، مسئولان شرکت این خودرو را به یکی از مشتریان ویژه استون‌مارتین که ظاهراً اهل بلژیک است پیشنهاد کرده و البته با پاسخ مثبت مواجه شدند.

این خودرو در اواخر سال 2020 و در جریان یک رویداد خصوصی در قصر تاریخی Hampton Court در لندن رونمایی شده است. نام این خودرو از اسم مدیر سابق استون‌مارتین یعنی آقای ویکتور گانلت (Victor Gauntlett) گرفته شده که در زمان طراحی ونتیج V8 در سال 1977، مدیریت این شرکت را برعهده داشت.

در طراحی این خودرو از RHAM/1 هم ایده گرفته شده است؛ یک خودروی مسابقه‌­ای منحصربه‌فرد که توسط رابین همیلتون و با یاری استون‌مارتین طراحی و در مسابقات لمان حاضر شد.

استون‌مارتین ویکتور

فرم زیرسپری جلو، فرم چراغ‌های جلو ، باله عقب و رینگ‌ها را می­توان تحت تاثیر RHAM/1 دانست. بد نیست بدانید دیفیوزر بزرگ عقب به همراه باله و رکاب­‌های جانبی عریض، باعث افزایش 60 درصدی نیروی رو به پایین نسبت به مدل مسابقه‌­ای ونتیج GT4 شده است. چراغ‌های عقب از مدل والکایری به عاریت گرفته شده درحالی‌که خروجی­های اگزوز که از کنار بدنه بیرون زده را قبلاً در مدل ولکان مشاهده کرده‌­ایم.

پیشرانه استون‌مارتین ویکتور

پس از باز کردن کاپوت این خودروی دست­‌ساز، با پیشرانه 12 سیلندر 7.3 لیتری در زیر پوشش فیبرکربن مواجه می­‌شویم که متعلق به One-77 بوده اما به شرکت Cosworth (شریک استون‌مارتین در ساخت پیشرانه) ارسال شده تا پس از بازسازی کامل، در سینه ویکتور نصب شود. این پیشرانه 12 سیلندر در حالت استاندارد 750 اسب‌­بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند درحالی‌که پیشرانه ویکتور اکنون 836 اسب­‌بخار قدرت و 832 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به محور عقب ارسال می‌­کند.

فرمان استون‌مارتین ویکتور

فضای داخلی ویکتور هم بگونه‌­ای تزئین شده که شایسته­ یک خودروی دست­‌ساز از برند استون‌مارتین باشد. پوشش چرم سبز رنگ روی صندلی­‌ها، داشبورد و پوشش داخلی درها به همراه قطعاتی از جنس تیتانیوم، آلومینیوم و فیبرکربن مات و براق، مهمترین موارد قابل ذکر در این بخش است.

درباره قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما به جرات می‌­توان گفت مدل منحصربه‌فرد استون‌مارتین ارزش رقم پرداختی را دارد چراکه ویکتور یک خودروی تک نسخه است، که اجازه تردد در جاده‌­ها را نیز در اختیار دارد.

دیدگاه کاربران