برنامه‌ریزی برای افزایش قدرت تا 502 اسب‌بخار

تیونینگ ب‌ام‌و M4 توسط ای سی اشنیتزر

9 خرداد 1400 13:56

شرکت آلمانی ای سی اشنیتزر (AC Schnitzer) که از سال‌ها پیش به تیونینگ خودروهای آلمانی بخصوص محصولات ب‌ام‌و اشتغال دارد، در جدیدترین اقدام به سراغ نسل جدید ب‌ام‌و M4 رفته تا طرح تازه‌­ای برای چهره این خودروی اسپرت ترسیم کند.

ای سی اشنیتزر در حال آماده‌سازی سیستم اگزوز اسپرت تازه­‌ای برای ب‌ام‌و M4 است که قدرت پیشرانه را با 29 واحد افزایش نسبت به حالت استاندارد، به 502 اسب­‌بخار افزایش خواهد داد.نخستین گام، ایجاد تغییراتی در نمای جلوی بدنه بوده که شامل مواردی مثل طرح جدید شبکه ورودی هوا و اجزای فیبرکربنی در دو طرف سپر می­‌شود. بنابر ادعای تیونر آلمانی، این موارد علاوه بر افزایش خشونت ظاهری خودرو، بهبود آیرودینامیک را نیز در پی داشته است. طرح جدید رکاب­‌های جانبی، دیفیوزر عقب و باله لبه صندوق عقب، از دیگر اجزایی است که تیونر آلمانی برای M4 پیشنهاد کرده است. لازم به ذکر است که تمامی این موارد درحال حاضر موجود نیستند اما به مرور زمان عرضه خواهند شد.

در صورت تمایل مشتری، کیت کاهش ارتفاع بدنه هم قابل سفارش است که ارتفاع جلو و عقب بدنه را به ترتیب 25-20 و 20-15 میلی‌متر کاهش می‌دهد. ای سی اشنیتزر وعده داده که یک سیستم تعلیق قابل تنظیم کاملاً جدید را در آینده برای این خودرو معرفی کند. طیف گسترده­‌ای از رینگ‌های 20 اینچی با طرح‌های متفاوت هم برای انتخاب مشتریان موجود است. موارد زیادی هم برای کابین این خودرو می­‌توان سفارش داد که شامل پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و پدال­‌های آلومینیومی می‌­شود.

تیونینگ ب‌ام‌و M4 توسط ای سی اشنیتزر

ای سی اشنیتزر در حال آماده‌سازی سیستم اگزوز اسپرت تازه­‌ای برای ب‌ام‌و M4 است که قدرت پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربوشارژ این خودرو را با 29 واحد افزایش نسبت به حالت استاندارد، به 502 اسب­‌بخار افزایش خواهد داد. در صورت صحت این ادعا، M4 دستپروده ای سی اشنیتزر می­‌تواند با نسخه Competition از مدل‌های M3 و M4 برابری کند.

هرچند انتقادات زیادی به ابعاد بزرگ جلوپنجره ب‌ام‌و M4 جدید وارد شده، اما می­‌توان به جرات ادعا کرد تغییرات اعمال شده توسط ای سی اشنیتزر بر روی چهره این مدل، ظاهر آن را بسیار زیباتر نموده است.

دیدگاه کاربران