آکورد در آسمان

هوندا جت الیت S معرفی شد

9 خرداد 1400 14:43

حضور هوندا در آسمان‌ها اتفاق جدیدی نیست. این شرکت ژاپنی از سال 2003 با معرفی نخستین هواپیمای تجاری ورود خود به عرصه را اعلام کرد. اما با این حال دریافت گواهینامه FAA (اداره هواپیمایی فدرال آمریکا) برای این هواپیماها تا سال 2015 طول کشید. اکنون جدیدترین دستاورد بخش HondaJet به اسم Elite S هم معرفی شده است.

هوندا جت الیت S اکنون به بالاترین قابلیت کاربردی خود پس از رونمایی اولیه دست پیدا کرده است.مدل جدید هواپیمای هوندا الیت که با پسوند S شناخته می‌شود به لطف وزن کمتر، توان تیک‌آف بهتری را ارائه می‌دهد. هم‌چنین ارائه رنگ‌بندی‌های جذاب و امکانات ایمنی بیشتر، خبر خوبی برای مشتریان ثروتمند آن به حساب می‌آید. رئیس بخش هواپیمایی هوندا می‌گوید هوندا جت الیت S اکنون به بالاترین قابلیت کاربردی خود پس از رونمایی اولیه دست پیدا کرده است.

هونداجت الیت S از نظر ساختار هواپیمایی یکی از معدود مدل‌هایی است که پیشرانه‌های آن توسط یک بازو روی بال‌ها قرار گرفته‌اند. چیزی که البته هوندا اسمش را OTWEM گذاشته است. همین ایده ساده تا به امروز موفق به کسب تعداد قابل توجهی از جوایز طراحی در حوزه هوانوردی شده است.

هواپیما هوندا جت الیت S

افزایش ظرفیت در حال بلند شدن یکی از قابلیت‌های فنی الیت S است. اگرچه این عدد فقط 90.7 کیلوگرم را نشان می‌دهد که به معنی وزن یک سرنشین معمولی با دو چمدان است. از سوی دیگر شرکت می‌گوید برد پیمایشی مدل جدید نیز تا 222 کیلومتر بیشتر شده است.

هواپیما هوندا جت الیت S

توسعه سیستم پیشرفته تقویت کنترل این هواپیما یا آن‌طور که هوندا می‌گوید ASAS باعث کاهش کارهای مربوط به خلبان و به تبع افزایش ایمنی و تمرکز آن به ویژه در شرایط پیچیده آب و هوایی شده است. این فناوری برای یک هواپیمای سبک‌وزن عالی به نظر می‌رسد.

شاید این برای خلبان‌ها بیشتر جذاب باشد که در الیت S نسخه‌های جدید FAA Data Comm و ACARS دیده می‌شود که دستورات متنی را به‌عنوان جایگزین دستورات صوتی کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران