برای رقابت با محصولات M

تیونینگ ب‌ام‌و X7 توسط دالر

10 خرداد 1400 15:24

هرچند شرکت ب‌ام‌و به تقویت فنی محصولات خود علاقه­‌ای وافر دارد، ولی درعین حال برخی محصولات این شرکت هم از افتخار دریافت نشان M بی­‌بهره می­‌مانند. شاسی­‌بلند پرچمدار این خودروساز آلمانی یعنی X7 هم در همین رده قرار می­‌گیرد چراکه با وجود تجهیز به پیشرانه M50i در قدرتمندترین نسخه، همچنان از نسخه M این خودرو خبری نیست.

پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر ب‌ام‌و X7 پس از تیونینگ دالر، 621 اسب‌­بخار قدرت و 830 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.اینجاست که شرکت دالر (Dahler) برای پر کردن این فضای خالی به میدان آمده و مجموعه­‌ای متشکل از بروزرسانی­‌های فنی و ظاهری را تحت نسخه Dark Shadow Edition برای X7 عرضه نموده است.

پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر این خودرو در حالت استاندارد، 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند اما پس از تغییرات اعمال شده از سوی دالر، قدرت و حداکثر گشتاور این خودرو به 621 اسب‌­بخار و 830 نیوتن‌متر افزایش یافته است. با وجود این افزایش چشمگیر در نیروی پیشرانه، بد نیست بدانید دالر در حال مهیا نمودن نسخه دیگری از این مدل است که 637 اسب­‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خواهد داشت.

تیونینگ ب‌ام‌و X7 توسط دالر

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، بهسازی ب‌ام‌و X7 تنها به بخش فنی محدود نشده بلکه علاوه بر قطعات کروم مشکی روی بدنه و کاهش ارتفاع کلی، رینگ‌های 23 اینچی با طرح منحصربه‌فرد نیز روی آن نصب شده که ظاهر خاصی به این خودرو هدیه کرده است.

خروجی چهارگانه سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ با قابلیت کنترل صدا از طریق دکمه روی فرمان، ویژگی مهم دیگر این خودرو بشمار می‌­آید.

تغییر در فضای کابین هم تنها به افزایش رقم سرعت­‌سنج به 330 کیلومتر برساعت محدود شده که از افزایش رقم حداکثر سرعت این خودروی سفارشی خبر می­‌دهد.

شرکت دالر از مقایسه عملکرد فنی میان X7 تقویت شده توسط خود و X7 M50i خودداری نموده است، هرچند که می‌­توان از تفاوت میان این دو خودرو کاملاً مطمئن بود.

شرکت دالر برای ساخت تنها 500 دستگاه از مدل X7 Dark Shadow Edition برنامه‌­ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران