به احتمال زیاد فقط فیات 500 و پاندا در خطوط تولید اروپا باقی خواهند ماند.

فیات به تولید مدل‌های ناموفق در ایتالیا خاتمه می‌دهد

30 اردیبهشت 1397 19:18

شرکت فیات در سال 1899 در شهر تورین در ایتالیا پایه‌گذاری شد و بعد از گذشت یک قرن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. اما حالا به نظر می‌رسد سرجیو مارچیونه مدیرعامل این شرکت درصدد انجام تغییرات بزرگی برآمده و مصمم است به کار خط تولید خودروهای کم‌فروش پایان دهد. طبق خبرها در تاریخ اول ژوئن مارکیونه برنامه زمانی جدیدی تعیین خواهد کرد که براساس آن تولید بیشتر محصولات فیات به خارج از ایتالیا منتقل خواهد شد.

تغییرات در خطوط تولید

با استناد بر گزارش بلومبرگ ، خط تولید قدیمی فیات در تورین که در سال 1939 افتتاح شد، شاهد بیشترین میزان تغییرات خواهد بود. این کارخانه که در حال حاضر رقم تولیدی سالانه کمتر از 50 هزار دستگاه خودرو را دارد، برای تولید یک خودرو شاسی‌بلند از برند مازراتی در کنار مدل لوانته دوباره تجهیز خواهد شد و البته مدل جدیدی از برند جیپ نیز در این کارخانه به تولید خواهد رسید.
 

دومین کارخانه فیات در پامیلیانو (که پس از تملک آلفارومئو در اختیار این شرکت قرار گرفته) در چند ماه آینده شاهد اضافه شدن یک مدل جدید از برند جیپ خواهد بود. براساس گمانه‌زنی‌ها این خودرو روی پلتفرم مدل رنگید ساخته می‌شود و به احتمال فروان از پیشرانه هایبرید بهره‌مند خواهد شد.تولید فیات پاندا به تاسیسات فیات در لهستان منتقل خواهد شد و تولید مدل میتو از برند آلفارومئو بدون معرفی جانشین مشخصی خاتمه خواهد یافت.

 

سرجیو مارکیونه در کنفرانس خبری که به صورت تلفنی و برای عموم انجام شد، بیان کرده که زمان و هزینه‌های مصرف شده برای سودآور کردن تولید در اروپا از یک سو و وضعیت اقتصادی حاکم بر این قاره از سوی دیگر، تولید مدل‌های فعلی را به کاری مشکل و معمایی سخت و پیچیده تبدیل کرده است.

 

در ماه مارس در حالی‌که فروش جیپ در بازارهای اروپایی 42 درصد افزایش نشان داد، فروش فیات 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.کاهش فروش این برند ایتالیایی باعث شد تا در آمار فروش کلی شرکت مادر یعنی هولدینگ فیات-کرایسلر رشد منفی ثبت شود.

دیدگاه کاربران