ملکه الیزابت دوم برای اولین مرتبه از این خودرو استفاده کرده است.

مگان مارکل با رولزرویس سلطنتی به خانه بخت رفت

31 اردیبهشت 1397 12:41

مراسم ازدواج شاهزاده هری نوه ملکه بریتانیا با مگان مارکل به انجام رسیده است. از آنجایی که این روزها هر خبری درباره این زوج سلطنتی مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته، طبیعی است که علاقمندان خودرو نیز به ماشین حامل عروس توجه نشان بدهند.

در کل تنها 18 نمونه از این خودرو بین سال‌های 1950 تا 1956 ساخته شده است.

عروس تازه‌وارد به دربار بریتانیا توسط رولزرویس فانتوم IV (نسل چهارم) به محل مراسم عروسی آورده شد. برای افرادی که با تاریخچه ازدواج‌های سلطنتی دربار انگلستان آشنا باشند این خودرو بسیار آشنا به نظر می‌رسد، چرا که این رولزرویس در زمانی که ملکه الیزابت دوم دختر جوانی بود ساخته شد و اولین رولزرویسی بود که در مالکیت ملکه فعلی بریتانیا و همسرش درآمد.

تا اینجای کار درباره ارزش معنوی این خودرو صحبت کردیم ولی مطمئنا این تمام ماجرا نیست. به غیر از ارزش تاریخی این خودرو به واسطه صاحبان قبلی‌اش، رولزرویس فانتوم نسل چهار ارزش قیمتی نیز دارد چرا که در کل تنها 18 نمونه از این خودرو بین سال‌های 1950 تا 1956 ساخته شده است. لازم به ذکر است تمام این 18 دستگاه به سفارش مشتریان سطح بالا که لایق چنین خودرویی بوده‌اند، ساخته شده است. به بیان دیگر فقط تنی چند از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و تعداد معدودی از سران چند کشور دنیا شانس استفاده از این شاهکار هنری را پیدا کردند.


شرکت این خودرو در مراسم ازدواج مگان مارکل، نشانه پذیرفته شدن او به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی است که در طی سال‌های گذشته از این خودروی با ارزش استفاده کرده‌اند. نفر قبلی که شانس استفاده از این رولزرویس تاریخی را داشت کیت میدلتون بود که در سال 2011 و در جریان مراسم ازدواج با شاهزاده ویلیام با این خودرو به سوی مراسم ازدواج روانه شد.

 

بر طبق اخبار در حال حاضر تنها 16 دستگاه از رولزرویس فانتوم نسل چهار در جهان باقی مانده‌اند که خودروی مورد استفاده در عروسی سلطنتی نیز یکی از آنهاست. 15 دستگاه دیگر به احتمال زیاد در موزه‌ها ، مجموعه‌های خصوصی یا عمومی به حیات خود ادامه می دهند. البته با توجه به این‌که از تولید این خودرو بیش از 6 دهه می‌گذرد، می‌توان حدس زد که بقیه این 15 دستگاه به اندازه رولزرویس حاضر در مراسم ازدواج سالم و قابل حرکت نباشند.

دیدگاه کاربران