5 سال برای ساخت بزرگترین رینگ‌ها

رینگ‌های 22 اینچی فیبرکربنی برای بنتایگا

6 مرداد 1400 14:20

بنتایگا، شاسی‌بلند لوکس بنتلی، با رینگ‌های 22 اینچی فیبرکربنی توسط Mulliner معرفی شده است. بنتلی می‌گوید که این رینگ‌ها به طور اختصاصی برای بنتایگا در نظر گرفته شده‌اند و بزرگ‌ترین رینگ‌های فیبرکربنی‌ای هستند که تا به حال برای یک خودرو تولید شده است.

طراحی و آزمایش این رینگ‌ها پنج سال به طول انجامید.ساخت این رینگ‌ها تصمیمی عجولانه و بدون برنامه‌ریزی نیست، بلکه توسط Bucci Composites طراحی و آزمایش آن پنج سال به طول انجامید. از قضا این تقریباً همان زمانی است که بنتایگا برای اولین بار معرفی شد و به خیابان‌ها آمد؛ بنابراین این ایده از همان روزهای ابتدایی عرضه بنتایگا، در سر پرورانده شده بود.

رینگ‌های فیبرکربنی تحت آزمایش قرار گرفتند و موفق به دریافت گواهی TÜV (انجمن بازرسی فنی) شدند. کسب این گواهی بسیار مهم است زیرا حرکت یک غول 2.7 تنی روی رینگ‌های 22 اینچی فیبرکربنی، می‌تواند نگران‌کننده باشد.

رینگ‌های 22 اینچی فیبرکربنی برای بنتلی بنتایگا

بنتلی می‌گوید که حق امتیاز تولید این چرخ‌ها اختصاصی‌ است و شامل یک لایه و بافتی منحصربه‌فرد است، که از ترکیدن تایر جلوگیری می‌کند. آزمایشات جامع TÜV شامل تمامی شرایط، از تایر بیش از حد پر شده تا عبور از چاله‌هاست. آزمایشات گشتاور بیش از حد مجاز نیز انجام می‌شوند که منظور دقیق آن را نمی‌دانیم اما حدس می‌زنیم که ارتباطی با قرار گرفتن خودرو در پیست مسابقات داشته باشد. بنتلی تست‌های خود را منحصراً در نوربورگ‌رینگ اجرا می‌کند.

رینگ‌های 22 اینچی فیبرکربنی برای بنتلی بنتایگا

اما دلیل استفاده از فیبرکربن در رینگ‌ها چیست؟ اولین و ساده‌ترین برتری آن، کاهش وزن 6 کیلوگرمی در هر چرخ است. شاید مقدار زیادی به نظر نرسد، اما حتی کم‌ترین کاهش وزن‌ها نیز تاثیرگذارند. بنتلی همچنین به استحکام و سختی آن‌ها اشاره می‌کند که باعث ایجاد پلتفرمی پایدارتر می‌شود. مزایای دیگری مانند عملکرد بهتر ترمز و دوام تایرها از دیگر مزایای استفاده از رینگ‌های فیبر کربنی است.

به احتمال زیاد اکثریت مشتریان بنتلی بنتایگا مولینر این چرخ‌های جدید را سفارش دهند؛ زیرا آن‌ها همیشه به دنبال خاص بودن هستند. بنتلی هیچ اشاره‌ای به قیمت رینگ‌های کربنی نمی‌کند و سفارش آن‌ها از نیمه دوم سال 2021 از طریق Mulliner، امکان‌پذیر است.

دیدگاه کاربران