همانند 39 سال قبل، کارخانه مگنا اشتایر اتریش میزبان آن خواهد بود.

نسل جدید مرسدس‌بنز G کلاس روی خط تولید رفت

31 اردیبهشت 1397 19:37

بالاخره با ورود نسل جدید Gکلاس در مدل 2019 به خطوط تولید، عصر جدیدی در زندگی این شاسی‌بلند نمادین آلمانی شروع شد. از سال 1979، Gکلاس بیشتر به صورت دست‌ساز در خط تولید مگنا اشتایر در شهر گراتز اتریش تولید می‌شده است. برخی کارکنان بنز که قرار است نسل جدید این خودرو را تولید کنند، از سال 1979 در این شرکت مشغول به کار شده‌اند و به نوعی می‌توان گفت G‌کلاس را تا به اینجای کار بزرگ کرده‌اند.

از زمان رونمایی این خودرو در سال 1979 تاکنون، بیش از 300 هزار دستگاه Gکلاس از خطوط تولید خارج شده‌اند.گونار گوتنکه، ریس گروه محصولات آفرود در شرکت مرسدس‌بنز با انتشار بیانیه‌ای در این مورد گفته: «با رونمایی از نسل جدید Gکلاس، این خودرو بزرگ‌ترین تغییر و تحول را در تاریخچه 39 ساله خود خواهد دید. در عین حال، ما برخی از قابلیت‌های آشنا و محبوب در طراحی این خودرو را حفظ کرده و در بحث قدرت پیشرانه و کیفیت و راحتی سواری، Gکلاس را بهبود بخشیده‌ایم. هدف اصلی طراحی و توسعه نسل جدید بالاتر بردن قابلیت‌های آفرود این خودرو بود. برای تولید این خودرو ما همچنان روی کمک شرکت مگنا اشتایر که از 39 سال پیش با ما همکاری دارد حساب باز کرده‌ایم.»

پیدا کردن تغییرات ظاهری بین نسل جدید این خودرو و مدل 2018 کار سختی است. در واقع، بزرگ‌ترین تغییرات نسل جدید را زیر بدنه زیبا و جعبه‌ای شکل آن می‌توانید بیابید. بدنه و به طور کلی طراحی ظاهری خودرو به نظر می‌رسد دست‌نخورده باقی مانده، ولی به محض این که دو مدل 2018 و 2019 این خودرو را کنار هم قرار می‌دهید، خواهید دید که مدل 2019 ظاهر بهتر و زیباتری دارد و تغییرات اندک اعمال شده، چیزی از چهره قدرتمند و مصمم این خودرو کم نکرده است.

از زمان رونمایی این خودرو در سال 1979 تاکنون، بیش از 300 هزار دستگاه Gکلاس از خطوط تولید کمپانی خارج شده‌اند. فروش این شاسی‌بلند قدرتمند آفرود، از سال 2009 به بعد همواره در حال افزایش بوده است. در سال 2012، Gکلاس توانست بهترین رکورد فروش خود را ثبت کند و بعد از آن، هر سال این رکورد فروش را ارتقا داده است. فقط همین سال قبل، Gکلاس توانست بالاترین آمار فروش خود را با فروش 22 هزار دستگاه که اکثریت آن‌ها از آمریکا و آلمان بود ثبت کند.

دیدگاه کاربران