شاید باورکردنی نباشد ولی فرصتی پیش آمده تا H1 در دوران حاضر نیز نقش‌آفرینی کند.

بازگشت هامر H1؛ ستاره‌ای در میان شاسی‌بلندها

1 خرداد 1397 17:07

باز هم مدل خاطره‌انگیز H1، اولین مدل از هامر که به‌عنوان یک وسیله نقلیه شهری و برای عرضه در بازار خودرو عرضه شد. این خودروی چهارچرخ محرک در اصل به عنوان وسیله نظامی و به منظور فتح انواع مسیرها و موانع ساخته شده بود.

دست‌پرورده شرکت Mil-Spec در بخش فنی و همچنین بخش‌های داخلی و خارجی دستخوش تغییرات اساسی شده است.

از ابتدای عرضه H1 در سال 1992 انتقادات بسیاری متوجه آن بودند، که مهمترین بخش آن‌ها به فضای داخلی ناراحت و قدرت پایین پیشرانه برمی‌گشت. با این وجود فروش این خودرو تا سال 2010 ادامه داشت، زمانی که شرکت سازنده پایان فعالیتش را اعلام کرد.

حالا پس از سال‌ها شرکت خودروسازی Mil-Spec قصد دارد یاد H1 را دوباره زنده کند. این شرکت که در عرصه بازسازی و اعمال تغییر در خودروها فعالیت می‌کند، برای شروع کار روی نقاط قوت هامر H1 تمرکز کرده و قصد دارد با کاربرروی نقاط ضعف آن، شاسی‌بلندی فوق‌العاده بسازد. باید اعتراف کنیم که عکس‌های منتشر شده از خودروی حاصل از این پروژه، بسیار تاثیرگذارند و مطمئناً‌‌ افراد زیادی را برای خرید هامر H1 وسوسه خواهد کرد.
 

استفاده از قطعات آلومینیومی که استاندارهای فضایی را گذرانده‌اند، در کنار چرم به کار رفته در کابین با پیروی از استانداردهای نظامی جهت افزایش طول عمر، از مهمترین مشخصه‌های کابین است.فضای داخلی Mil-Spec H1 نسبت به مدل اولیه هامر H1 تغییرات زیادی به خود دیده است، که راحتی راننده و سرنشینان را بسیار بیشتر از قبل تامین می‌کند. هر قسمت از این فضا دوباره طراحی شده است.مهمترین این موارد  را می‌توان در بخش پیشرانه دانست که سعی شده کمبود قوای مدل اصلی جبران شود. البته در نگاه اول تغییرات بخش فنی به چشم نمی‌آید و اینجاست که ظاهر تحول یافته خودنمایی خواهد کرد. Mil-Spec H1 تنها به رنگ مشکی عرضه خواهد شد، که این رنگ برحسب سفارش مشتری می تواند براق یا بافت‌دار باشد.

 

حالا دوباره به سراغ پیشرانه Mil-Spec H1 می‌رویم که در گذشته همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف اصلی H1 شناخته می‌شد. اکنون یک قلب قدرتمند 6.6 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر دیزلی در سینه این خودروی غول‌پیکر قرار گرفته که بالغ بر 500 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. نکته قابل توجه دیگر سیستم تعلیق این خودرو است که به صورت سفارشی توسط همین شرکت طراحی شده و کیفیت سواری بسیار بهتری در مسیرهای داخل و خارج جاده را تضمین می‌کند.

 

برای کسانی که علاقمند به خرید مدل دوباره‌سازی شده از H1 باشند، امکان سفارش پنج مدل بدنه وجود دارد.

دیدگاه کاربران