فراری 812GTS و تیونینگ دوباره نوویتک

شرکت تیونینگ نوویتک (Novitec) اخیرا از کیت N-Largo برای فراری 812GTS رونمایی کرده است.

نوویتک با بهره‌گیری از ریمپ ECU و یک سیستم اگزوز منحصربه‌فرد، قدرت فراری 812GTS را افزایش داده و به 829 اسب‌بخار رسانده است. چند سالی می‌شود که این تیونر، کیت N-Largo را برای 812 سوپرفست هاردتاپ می‌فروشد؛ و اکنون با گذشت زمان، 812GTS نیز شامل آن می‌شود. مشتریان می‌توانند پکیج کامل را انتخاب کنند و یا قطعات موردنظر خود را از کاتالوگ آن سفارش دهند.

به لطف این کیت بدنه منحصربه‌فرد، 140 میلی‌متر به پهنای قسمت عقب خودرو و 70 میلی‌متر به قسمت جلویی آن افزوده شده است. این تغییرات ابعادی، باعث چسبندگی بهتر خودرو به جاده می‌شود.

این کیت بدنه شامل سپر جلو، لبه‌های کناری، گلگیرها و ... است که همگی از فیبرکربن سبک ساخته شده‌اند. جزئیات و قطعات ظریف‌تر دیگری نیز مانند دریچه‌های روی کاپوت، قاب آینه‌ها و جزئیات روی گلگیر عقب، از جنس فیبرکربن هستند.

فراری 812GTS با تیونینگ نوویتک

علاوه بر بدنه، نوویتک به فکر چرخ‌ها نیز هست. از این رو، مجموعه‌ای از رینگ‌های NK 10 NL را طراحی کرده که ابعاد آن‌ها در جلو 21 اینچ و در عقب 22 اینچ است و توسط تایرهای بزرگ 335/25 ZR 22 پوشیده شده‌اند.

در حالت استاندارد، فراری 812GTS از یک نیروگاه عظیم 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی قدرت می‌گیرد. اما نوویتک با بهره‌گیری از ریمپ ECU و یک سیستم اگزوز منحصربه‌فرد، قدرت و خروجی آن را افزایش داده و به 829 اسب‌بخار قدرت در 8750 دور در دقیقه و 751 نیوتن‌متر گشتاور در 7300 دور در دقیقه رسانده است.  نکته‌ قابل توجه این است که برتری N-Largo نسبت به GTS استاندارد، قدرت و توان بیش‌تر نیست؛ بلکه سیستم اگزوز کاملاً متفاوت آن است.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com