XJ الکتریکی رقیبی دردسرساز برای تسلا مدل S و پورشه Mission E خواهد بود.

جگوار XJ از اواخر امسال تمام الکتریکی می‌شود

2 اسفند 1396 14:00

جگوار XJ یکی از مدل‌های قدیمی این شرکت بریتانیایی محسوب می‌شود. نسل فعلی این پرچمدار سدان جگوار در سال 2009 رونمایی شد. همین موضوع آن را به یکی از قدیمی‌ترین خودروهای حاضر در بازار تبدیل کرده است.

جگوار پس از سال 2020 قصد دارد تمامی خودروهای جدید خود را به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز کند.

این هفته، اتوکار گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که اواخر امسال مدل جدید XJ رونمایی می‌شود و احتمالاً روی یک پلتفرم تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. این کار، مدل XJ را به رقیب مستقیم خودروهایی مانند تسلا مدل S و پورشه Misson E تبدیل خواهد کرد. احتمالاً برخی قطعات خودرو با کراساور الکتریکی I-Pace که در آینده وارد بازار میشود یکسان خواهد بود.

در حالی که از زمان رونمایی نسل فعلی XJ، کمپانی با ارائهی برخی بهروزرسانیهای کوچک توانسته آن را در بازار نگاه دارد، مرسدس بنز S کلاس، بامو سری 7 و آئودی A8 بازطراحی‌های کلی داشته‌اند. در مقایسه با آلمان‌ها، جگوار هم از نظر ظاهری و از لحاظ فنی، قدیمی شده است. این خودرو مخصوصاً از لحاظ تکنولوژی، تجهیزات و سیستم‌های ایمنی و پیشرانه‌های جایگزین در مقابل رقبای مذکور، حرفی برای گفتن ندارد. در آمریکا، XJ فقط با دو پیشرانه سوپرشارژر بنزینی V6 یا V8 عرضه می‌شود. تمام رقبای آلمانی، ژاپنی و آمریکایی این خودرو بدون استثنا حداقل یک نوع پیشرانهی الکتریکی را برای خودروی خود ارائه می‌کنند.

استفاده از یک پلتفرم تمامالکتریکی برای نسل جدید این خودرو، یک تغییر بزرگ روبهجلو برای جگوار است و قطعاً با استقبال مناسب در بازار مواجه خواهد شد. خودروساز بریتانیایی قبلاً اعلام کرده که پس از سال 2020 قصد دارد تمامی خودروهای جدید خود را الکتریکیسازی کند. احتمال عرضهی نسخه‌های الکتریکی مدل‌های فعلی هم دور از ذهن نیست.

گفته می‌شود جگوار XJ جدید قرار است در کنار یک مدل جدید به نام رودروور طراحی شود؛ خودرویی که یک سدان یا استیشن با ارتفاع نسبتاً بالا تقریباً شبیه به آئودی آل‌رود یا ولوو V90 کراس‌کانتری خواهد بود. همانند XJ، رودروور هم از پیشرانهی تمامالکتریکی استفاده خواهد کرد. منتظر اخبار بیشتری در مورد این دو مدل جگوار باشید.

دیدگاه کاربران