افزایش قدرت در کنار تغییرات ظاهری

تیونینگ فراری F8 اسپایدر توسط نوویتک

26 شهریور 1400 15:30

فراری F8 اسپایدر دوسال پیش در چنین ماهی به عنوان نسخه کانورتیبل F8 Tributo معرفی شد‌. حال شرکت تیونینگ نوویتک - Novitec - با افزودن ویژگی‌های بصری و سایر ارتقاها، عملکرد این سوپرکار را بهبود بخشیده است‌.

پس از تغییرات نوویتک، قدرت تولید شده برابر 802 اسب‌بخار و گشتاور نیز برابر 898 نیوتن‌متر استظاهر جدید و ترکیب آن با سیستم اگزوز Inconel، به همراه صدای خشمگین، جذابیت این اسب وحشی را چندین برابر کرده است.

در قسمت جلو، یک اسپویلر دو تکه اضافه شده است، که باعث کاهش ارتفاع محور جلو می‌شود. فلپ‌های کربنی در کناره‌های سپر و سایر قسمت‌های جلویی به بهبود آیرودینامیک و خنک شدن خودرو، کمک می‌کنند.

علاوه بر قطعات قسمت جلویی، آینه‌ها و پنل‌های جانبی Novitec اضافه شده‌اند و مشتریان می‌توانند اسپویلر عقب بزرگ‌تر و یا بال عقب را انتخاب کنند. برای چرخ‌ها نیز رینگ‌های 21 اینچی در قسمت جلو و رینگ‌های 22 اینچی در قسمت عقب در نظر گرفته شده است.

تیونینگ فراری F8 اسپایدر توسط نوویتک

در قسمت پیشرانه، همان نسخه 3.9 لیتری توئین‌توربو فراری حفظ شده، اما Novitec با افزودن ماژول کنترلی N-Tronic خود، قدرت آن را افزایش داده است. در واقع N-Tronic با درجه‌بندی میزان سوخت تزریق شده و اشتعال آن و همچنین کنترل و تنظیم افزایش فشار به صورت الکترونیکی، خروجی را ارتقا می‌دهد.

اکنون قدرت تولید شده برابر 802 اسب‌بخار و گشتاور نیز برابر 898 نیوتن‌متر است، که به خودرو اجازه می‌دهد تا در زمان 2.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد؛ در حالی که قبل از اعمال تغییرات تنها 711 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و در زمان 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید.

سیستم اگزوز Inconel با روکش طلا نیز در دسترس و قابل سفارش است تا گرما را پخش کند. علاوه‌برآن، با خروجی‌های فعال کنترل شده و یا بدون آن‌ها در دسترس است و برای کاهش وزن نیز طراحی شده است.

تیونینگ فراری F8 اسپایدر توسط نوویتک

نوویتک به غیر از ارتقاهای بیرونی و فنی، اصلاحاتی را برای فضای داخلی نیز در نظر گرفته است؛ از جمله پوشش چرم و یا آلکانترا متناسب با نیاز مشتری.

در واقع فراری F8 اسپایدر ارتقا یافته توسط نوویتک، یک بسته کامل از تمامی اصلاحات است.

دیدگاه کاربران