ورود به نسل پنجم

معرفی رنجرور 2022

5 آبان 1400 14:43

با معرفی رنجرور 2022، حیات نسل پنجم این شاسی­‌بلند لوکس آغاز شده است. این خودرو با ظاهری آشنا اما مدرن‌تر از قبل، با جدیدترین فناوری‌­های سازنده همراه شده، تا موفقیت‌­های پیشین را تکرار کند.

رنجرور 2022 در چهار تریم SE , HSE , SV و اتوبیوگرافی عرضه شده است، ضمن­‌این‌که تعدادی از تریم اتوبیوگرافی تحت عنوان First Edition با رنگ طلایی مات Sunset Gold به مشتریان تحویل خواهد شد.

در بازار آمریکا، تریم SV به عنوان کامل‌ترین نسخه از رنجرور و در سه تریم SV Serenity ، SV Intrepid و SV Signature Suite (چهار نفره) از سال 2023 به فروش می‌­رسد.

طراحی رنجرور 2022

نسل جدید رنجرور روی پلتفرم MLA-Flex شکل گرفته و در دو نسخه استاندارد و بدنه-بلند قابل سفارش است. بسته به تریم و سفارش خریدار، ظرفیت این خودرو 4، 5 یا 7 نفره خواهد بود.

رنجرور 2022

فرم بدنه رنجرور در عین وفاداری به اصول گذشته، در مدل جدید با خطوط نرم همراه شده است، که نمود بارز آن را می­‌توان در اتصال شیشه­‌های کناری به بدنه مشاهده کرد. این ویژگی در کنار افزایش جلوه بصری، باعث کاهش ضریب آیرودینامیک به عدد فوق‌العاده 0.30 شده است.

مشخصات فنی رنجرور 2022

سیستم تعلیق بادی تطبیق‌­پذیر با طرح پنج-اتصالی در محور عقب، از سامانه مسیریاب برای شناسایی مسیر یاری گرفته است و با کروز کنترل تطبیق‌­پذیر و دستیار فرمان برای افزایش راحتی هماهنگ می­‌شود.

رنجرور 2022

آنتی‌رول بارهای فعال با کنترلر الکترونیکی هم درجهت افزایش راحتی سواری فعالیت می‌کنند و براساس اعلام لندرور، عملکرد سریع‌تری نسبت به انواع هیدرولیکی دارند.

رنجرور 2022 به سامانه فرمان‌پذیری چهار چرخ مجهز شده، که به منظور افزایش قابلیت مانورپذیری، زاویه هریک از چرخ‌ها را تا 7.3 درجه تغییر داده و شعاع گردش خودرو را به کمتر از 11 متر می­‌رساند.

در ایالات متحده به عنوان یکی از مهمترین بازارهای رنجرور، این خودرو در ابتدای عرضه تنها در دو نسخه عرضه خواهد شد: نخست مدل پلاگین هیبرید P440e که 434 اسب­‌بخار قدرت داشته و از سال 2023 به فروش می‌­رسد و دیگری مدل کاملاً برقی که از سال 2024 در دسترس مشتریان خواهد بود.

رنجرور 2022

صرف‌نظر از پیشرانه، تمامی نسخه­‌های رنجرور 2022 به سامانه چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل فعال عقب مجهزند، که این مورد آخر، می‌­تواند گشتاور را از یک چرخ به چرخ دیگر انتقال دهد.

رنجرور پلاگین هیبرید P510e

مشتریان رنجرور 2022 در اروپا، گزینه­‌های بسیار بیشتری برای انتخاب پیشرانه در اختیار دارند که شامل دو پیشرانه دیزل، سه پیشرانه بنزین‌سوز و دو مدل پلاگین هیبرید خواهد بود. رنجرور P510e به عنوان یکی از مدل‌های پلاگین هیبرید، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر، مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 38.2 کیلووات ساعت و یک موتور برقی با 141 اسب­‌بخار قدرت مجهز است، که این خودرو را ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند.

رنجرور 2022

شعاع حرکتی این مدل در حالت کاملاً برقی براساس استاندارد WLTP برابر با صد کیلومتر است، که براساس تخمین رنجرور در شرایط واقعی به 80 کیلومتر کاهش می­‌یابد.

رنجرور 2022

سرنشینان این شاسی­بلند پرمیوم در فضای کابین با پشت آمپر 13.7 اینچی، نمایشگر لمسی مرکزی 13.1 اینچی، دو نمایشگر 11.4 اینچی در پشت صندلی­‌های جلو و صفحه نمایش 8 اینچی لمسی در زیرآرنجی میانی مواجه خواهند شد.

سیستم صوتی Meridian Signature به قدرت 1600 وات با 35 بلندگو و چهار بلندگو به قدرت 20 وات در پشت‌­سری صندلی­‌ها، از دیگر ویژگی­‌های جالب درنظر گرفته شده برای این خودروست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران