با معرفی رنجرور 2022، حیات نسل پنجم این شاسیبلند لوکس آغاز شده است. این خودرو با ظاهری آشنا اما مدرنتر از قبل، با جدیدترین فناوریهای سازنده همراه شده، تا موفقیتهای پیشین را تکرار کند.
رنجرور 2022 در چهار تریم SE , HSE , SV و اتوبیوگرافی عرضه شده است، ضمناینکه تعدادی از تریم اتوبیوگرافی تحت عنوان First Edition با رنگ طلایی مات Sunset Gold به مشتریان تحویل خواهد شد.
در بازار آمریکا، تریم SV به عنوان کاملترین نسخه از رنجرور و در سه تریم SV Serenity ، SV Intrepid و SV Signature Suite (چهار نفره) از سال 2023 به فروش میرسد.
طراحی رنجرور 2022
نسل جدید رنجرور روی پلتفرم MLA-Flex شکل گرفته و در دو نسخه استاندارد و بدنه-بلند قابل سفارش است. بسته به تریم و سفارش خریدار، ظرفیت این خودرو 4، 5 یا 7 نفره خواهد بود.
فرم بدنه رنجرور در عین وفاداری به اصول گذشته، در مدل جدید با خطوط نرم همراه شده است، که نمود بارز آن را میتوان در اتصال شیشههای کناری به بدنه مشاهده کرد. این ویژگی در کنار افزایش جلوه بصری، باعث کاهش ضریب آیرودینامیک به عدد فوقالعاده 0.30 شده است.
مشخصات فنی رنجرور 2022
سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر با طرح پنج-اتصالی در محور عقب، از سامانه مسیریاب برای شناسایی مسیر یاری گرفته است و با کروز کنترل تطبیقپذیر و دستیار فرمان برای افزایش راحتی هماهنگ میشود.
آنتیرول بارهای فعال با کنترلر الکترونیکی هم درجهت افزایش راحتی سواری فعالیت میکنند و براساس اعلام لندرور، عملکرد سریعتری نسبت به انواع هیدرولیکی دارند.
رنجرور 2022 به سامانه فرمانپذیری چهار چرخ مجهز شده، که به منظور افزایش قابلیت مانورپذیری، زاویه هریک از چرخها را تا 7.3 درجه تغییر داده و شعاع گردش خودرو را به کمتر از 11 متر میرساند.
در ایالات متحده به عنوان یکی از مهمترین بازارهای رنجرور، این خودرو در ابتدای عرضه تنها در دو نسخه عرضه خواهد شد: نخست مدل پلاگین هیبرید P440e که 434 اسببخار قدرت داشته و از سال 2023 به فروش میرسد و دیگری مدل کاملاً برقی که از سال 2024 در دسترس مشتریان خواهد بود.
صرفنظر از پیشرانه، تمامی نسخههای رنجرور 2022 به سامانه چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل فعال عقب مجهزند، که این مورد آخر، میتواند گشتاور را از یک چرخ به چرخ دیگر انتقال دهد.
رنجرور پلاگین هیبرید P510e
مشتریان رنجرور 2022 در اروپا، گزینههای بسیار بیشتری برای انتخاب پیشرانه در اختیار دارند که شامل دو پیشرانه دیزل، سه پیشرانه بنزینسوز و دو مدل پلاگین هیبرید خواهد بود. رنجرور P510e به عنوان یکی از مدلهای پلاگین هیبرید، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر، مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 38.2 کیلووات ساعت و یک موتور برقی با 141 اسببخار قدرت مجهز است، که این خودرو را ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند.
شعاع حرکتی این مدل در حالت کاملاً برقی براساس استاندارد WLTP برابر با صد کیلومتر است، که براساس تخمین رنجرور در شرایط واقعی به 80 کیلومتر کاهش مییابد.
سرنشینان این شاسیبلند پرمیوم در فضای کابین با پشت آمپر 13.7 اینچی، نمایشگر لمسی مرکزی 13.1 اینچی، دو نمایشگر 11.4 اینچی در پشت صندلیهای جلو و صفحه نمایش 8 اینچی لمسی در زیرآرنجی میانی مواجه خواهند شد.
سیستم صوتی Meridian Signature به قدرت 1600 وات با 35 بلندگو و چهار بلندگو به قدرت 20 وات در پشتسری صندلیها، از دیگر ویژگیهای جالب درنظر گرفته شده برای این خودروست.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com