با خروج صدمین شیرون از کارخانه، نقطه عطف دیگری در تاریخ بوگاتی ثبت می‌شود.

پیوستن شیرون به باشگاه صدتایی‌ها

6 خرداد 1397 17:15

بوگاتی از اواخر سال 2016 شروع به تولید مدل دست‌ساز شیرون کرده و حالا این برند پایه‌گذاری شده در مولشایم فرانسه، نقطه عطف دیگری را در تاریخ خود گرامی می‌دارد. برند زیر مجموعه گروه فولکس‌واگن درحالی به تیراژ صد دستگاه شیرون رسیده، که ساخت 500 دستگاه از این سوپراسپرت زیبا را برنامه‌ریزی کرده است.

این بوگاتی سفارشی حدود سیصدهزار دلار از یک شیرون استاندارد گران‌تر است. بوگاتی در طول سال تقریبا 70 دستگاه خودرو تولید می‌کند که این یکی با بقیه متفاوت خواهد بود چرا که این شیرون ویژه به سفارش یک مشتری ثروتمند از عربستان شخصی‌سازی شده است. بدنه خودرو بنا به درخواست مشتری به رنگ آبی مات درآمده که پیش از این استفاده از چنین رنگی بر روی شیرون سابقه نداشته است.

رنگ آبی مات بدنه با رنگ قرمز استفاده شده در خطوط نمای جانبی، سپر و کالیبر ترمز خودرو در تضاد جالبی قرار گرفته است. فضای داخلی پوشیده از چرم خودرو نیز به رنگ قرمز درآمده است.

حالا بد نیست در مورد قیمت این ابر خودرو نیز صحبت کنیم: رقم اعجاب‌انگیز 2.85 میلیون یورو که طبق نرخ برابری امروزی ارزهای جهانی معادل با 3.34 میلیون دلار است که حدود سیصدهزار دلار از یک شیرون استاندارد گران‌تر است.

بوگاتی در حال حاضر سخت مشغول تولید شیرون است چرا که طبق برنامه‌ریزی‌ها، سیصد مشتری مشتاق در لیست انتظار دریافت این خودرو هستند و به نظر می‌رسد ظرفیت باقیمانده از ثبت سفارش برای این خودرو نیز به‌زودی به اتمام برسد. با این حال طبق گمانه‌زنی‌ها، بوگاتی طرح‌هایی برای تولید یک نسخه سبک‌تر و اسپرت نیز دارد که البته هنوز خبری به طور رسمی درباره آن اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران