تنها یک دستگاه از فراری SP38 ساخته می‌شود.

تولد تک‌شاخی دیگر در مارانلو

6 خرداد 1397 20:23

شرکت فراری از آخرین پروژه مدل‌های سفارشی خود رونمایی کرد، خودرویی که طبق درخواست مشتری فقط یک نمونه از آن ساخته می‌شود. SP38 مبتنی بر 488GTB ساخته شده و از شاسی، پیشرانه و سیستم انتقال نیروی آن استفاده می‌کند.

حس و حال کلی طراحی این خودرو از مدل نمادین F40 الهام گرفته شده است.سوئیچ این خودرو که توسط یکی از وفادارترین مشتری‌های فراری سفارش داده شده است، همین چند روز پیش طی مراسمی در پیست فیورانو توسط مقامات کمپانی به خریدار تقدیم شد. تنها چند دقیقه پس از مراسم رونمایی، SP38 داخل پیست مذکور به طور کاملاً جدی تحت تست و آزمایش قرار گرفت.

بدنه این فراری خاص توسط مرکز طراحی فراری شکل گرفته است و در این کار، از نظرات و ایده‌های مشتری ماشین‌باز و علاقه‌مند به مسابقات، استفاده شده است. فراری در بیانیه رسمی خود نتیجه کار را ابرخودرویی بسیار زیبا توصیف کرده که در عین حال همه خصوصیات خوب خودروهای جاده‌ای کمپانی را در خود دارد و هم در پیست و هم در جاده، خودروی فوق‌العاده خوبی است.

حس و حال کلی طراحی این خودرو از مدل نمادین F40 الهام گرفته شده، که رنگ سه لایه متالیک قرمز بدنه یکی از این موارد است.

اگر نگاه دقیق‌تری به طراحی بخش جلوی خودرو داشته باشید، به راحتی متوجه چراغ‌های متفاوت آن خواهید شد که به صورت اختصاصی برای SP38 طراحی و ساخته شده‌اند. چراغ‌های دی‌لایت که نصب آن‌ها روی خودرو اجباری است به روی سپر منتقل شده‌اند تا امکان طراحی چراغ‌های جلوی فوق‌العاده باریک فراهم شود. فراری می‌گوید به لطف تغییرات ایجاد شده در قسمت جلو، جرم بصری این ابرخودرو ظاهراً روی چرخ‌های عقب متمرکز شده که در مقایسه با شاسی استاندارد 488 تفاوت زیادی دارد.

ظاهر پویای کناره‌های خودرو تا انتها ادامه پیدا کرده است، بخشی که دیگر در آن از محافظ شیشه‌ای پیشرانه خبری نیست. جای محافظ شیشه‌ای را پنلی زیباتر گرفته که سه اسلات عرضی روی آن هوای گرم پیشرانه توربو را به بیرون هدایت می‌کنند. باله عقب بزرگ خودرو یکی دیگر از مواردی است که ما را به یاد F40 می‌اندازد.

فراری هنوز تصاویری از کابین این خودرو منتشر نکرده، ولی می‌گوید این خودرو از تزیینات فوق‌العاده خاص با روکش‌های دست‌دوز بهره می‌برد.

فراری SP38 برای نخستین بار قرار است 26 مه در نمایشگاه «کنکوردوالگانزا ویلا دسته» در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.

دیدگاه کاربران