یک خودروی برقی کوچک دیگر از چین

معرفی دانگ‌فنگ فِنگوانگ

11 دی 1400 16:14

موفقیت چشمگیر یک خودروی کوچک و ارزان برقی به نام وولینگ مینی، سایر خودروسازان چینی را هم به تکاپو انداخته تا رقیبی برای آن به بازار روانه کنند. البته باید به این شرکت‌ها حق داد چراکه آمار فروش 329 هزار دستگاهی وولینگ مینی در طی یک سال، واقعا وسوسه برانگیز است.

قدرت موتور الکتریکی این خودرو نیز برابر با 34 اسب­‌بخار اعلام شده، که 7 واحد بیشتر از نیروی موتور رقبا از برندهای وولینگ و چری است. اکنون نوبت به دانگ‌فنگ رسیده تا نماینده خود را به میدان بفرستد که چیزی نیست جز فِنگوانگ، یک هاچ‌بک سه در با فرم بدنه جعبه­‌ای که روی رینگ‌های 12 اینچی قرار گرفته است.

ابعاد بدنه مکعبی شکل فِنگوانگ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 2.995، 1.495، 1.64 و 1.96 متر اعلام شده است، که آن را در اندازه‌های مشابه با سایر رقبا نشان می‌­دهد.

وظیفه طراحی و تولید این خودروی برقی شهری به زیرمجموعه جداگانه­‌ای از اتحاد دانگ­‌فنگ سوکُن (Dongfeng Sokon) محول شده است، که به ساخت محصولات ارزان‌تر این گروه اشتغال دارد.

شاید به همین دلیل بوده که لوگوی این خودرو متفاوت از سایر محصولات دانگ‌فنگ و به صورت فرم خاصی از حرف لاتین E طراحی شده است، که می‌تواند نشان‌ه­ای از پیشرانه الکتریکی فِنگوانگ باشد.

دانگ‌فنگ فِنگوانگ

طیفی از رنگ‌های روغنی برای تزئین بدنه این خودرو پیشنهاد شده، اما فعلاً تصویری از فضای داخلی منتشر نشده است.

این موضوع درباره مشخصات فنی فِنگوانگ هم صدق می­‌کند، چراکه به جزء برخی اطلاعات پراکنده و اندک همچون نصب پیشرانه برقی در زیر محور عقب، خبر بیشتری در دست نداریم. قدرت موتور الکتریکی این خودرو نیز برابر با 34 اسب­‌بخار اعلام شده، که 7 واحد بیشتر از نیروی موتور رقبا از برندهای وولینگ و چری است.

برای آگاهی از ویژگی‌­های دانگ‌فنگ فِنگوانگ به صورت کامل باید تا رونمایی رسمی این خودرو صبر کنیم، اتفاقی که در سه ماهه اول سال 2022 به وقوع می­‌پیوندد.

دیدگاه کاربران