تغییرات جدید در فورد رپتور F150 مدل 2019

دیگر هیچ مسیری سخت نیست

8 خرداد 1397 16:41

فورد به‌روز رسانی بزرگی برای F150 رپتور 2019 تدارک دیده است تا به کمک آن توانایی های آفرود آن را بهتر از قبل کند. با کمک این سیستم جدید حتی رانندگی در بدترین شرایط آفرود هم بسیار راحت خواهد بود. فورد در مدل 2017 با نصب فنرهای بزرگ‌تر فاکس، سیستم تعلیق آن را ارتقا داده بود. این دومین مرتبه است که طی چند سال اخیر اقدام به چنین کاری می‌کند.

با تغییر دوباره در سیستم تعلیق، رانندگی در بدترین شرایط آفرود هم بسیار راحت خواهد بود.

سیستم تعلیق مدل 2019 به فناوری جدیدی موسوم به «دریچه‌های فعال» (live Valve) مجهز شده است، که می‌تواند با اعمال تغییرات روی ضرایب کمپرس کمک‌فنرها، بسته به وضعیت زمین آن‌ها را تنظیم کند. سنسورهای روی بدنه خودرو و سیستم تعلیق، همه تغییرات را زیر نظر دارند و در صورت لزوم سیستم تعلیق را تنظیم می‌کنند. این تکنولوژی حتی می‌تواند پرش خودرو را تشخیص داده و وقتی خودرو در هواست، با سفت‌تر کردن سیستم تعلیق آن را برای فرودی راحت‌تر آماده کند.

رپتور 2019 همچنین از سیستم «تریل کنترل» (Trail Control) بهره می‌برد که در واقع نقشی مانند کروز کنترل برای رانندگی کم‌سرعت آفرود دارد. راننده می‌تواند این قابلیت را از سرعت یک تا حدوداً 32 کیلومتربرساعت فعال کند و از آن به بعد، خودرو با سرعتی ثابت به مسیر ادامه داده و کنترل مواردی مانند ترمز و گاز را در صورت لزوم انجام می‌دهد. این کار به راننده اجازه می‌دهد تا فقط روی کنترل فرمان خودرو تمرکز کند.

پیشرانه رپتور 2019 دست نخورده باقی مانده و شاهد ارائه همان پیشرانه 3.5 لیتری توربو شش سیلندر خورجینی با 450 اسب‌بخار قدرت و 692 نیوتن‌متر گشتاور هستیم. جعبه‌دنده اتوماتیک 10 سرعته در کنار جعبه‌دنده کمکی سبک - سنگین وظیفه رساندن این خروجی‌ها را به چرخ‌های رپتور دارند.

فورد همچنین کابین رپتور را به صندلی‌های اسپرت ریکارو به عنوان بخشی از پکیج آپشن مخصوص کابین مجهز کرده است. این صندلی‌های جدید در مقایسه با صندلی‌های فعلی بزرگ‌تر است و بخش مرکزی آن‌ها با روکش چرم آلکانتارای آبی پوشیده شده است و دوخت متضادی هم رنگ با آن چه در کابین فورد GT دیده‌ایم دارد. این صندلی‌های جدید به قابلیت‌هایی مانند تنظیم برقی مجهزند و گرم‌کن و سردکن هم دارند.

بدنه این خودرو با سه رنگ جدید قرار است وارد بازار شود: آبی فورد پرفورمنس، آبی ولوسیتی و مشکی عقیق. نوشته فورد روی در عقب خودرو هم تغییراتی داشته و اکنون از طراحی دو رنگ بهره می‌برد. این خودرو همچنین به دو جفت رینگ قفل‌شو هم مجهز است.

این مدل قرار است جهت فروش از اواخر 2018 وارد نمایندگی‌های فورد شود.

دیدگاه کاربران