ارائه سواری بسیار راحت به لطف سیستم تعلیق هیدرولیکی جدید سیتروئن

عرضه سیتروئن C5ایرکراس در قاره سبز

9 خرداد 1397 13:23

سیتروئن نسل جدید کراس‌اور سیتروئن C5ایرکراس را در پاریس معرفی کرد. خودروساز فرانسوی اعلام کرده است که این کراس‌اور پرچمدار با تاکید بر سواری راحت شکل گرفته که این ویژگی به لطف سیستم تعلیق هیدرولیکی جدید سیتروئن حاصل شده است. طبق توصیف سیتروئن احساس سواری با این کراس‌اور همچون سواری با قالیچه پرنده راحت و رویایی خواهد بود.

طبق توصیف سیتروئن احساس سواری با این کراس‌اور همچون سواری با قالیچه پرنده راحت و رویایی خواهد بود.

کمپانی ادعا می‌کند که 20 فناوری جدید و اختصاصی را در سیستم تعلیق جدید به کار گرفته است. با استفاده از ضربه‌گیرهای هیدرولیکی در چهارگوشه سیستم تعلیق، حرکات و عکس‌العمل‌های اضافی به مسیر حذف شده است. علاوه‌براین استفاده از صندلی‌های جدید با فوم‌های مخصوص در تداعی احساس راحتی هنگام سواری بی‌تاثیر نیست.

نمای ظاهری این خودرو المان‌های اختصاصی طراحی سیتروئن در دوران حاضر را به همراه دارد، مواردی همچون چراغ‌های جلو جدا از هم، جلوپنجره عریض و خطوط جانبی اختصاصی سیتروئن. علاوه‌براین با مشکی کردن ستون‌ها، ضمن ایجاد طرحی شناور برای سقف، خودرو ظاهری عریض‌تر به خود گرفته است. برای رنگ بدنه خودرو نیز 30 ترکیب مختلف قابل انتخاب است، که از همنشینی 7 رنگ متفاوت برای بدنه، دو طیف مشکی برای سقف و سه رنگ مختلف برای قطعات نصب شده روی سپر و درهای جلو به دست خواهد آمد.

فضای کابین برای پنج سرنشین پیش‌بینی شده، که آن‌ها امکان تنظیم فضای پا بنا به دلخواه خود را خواهند داشت. به لطف صندلی سه‌تکه این امکان برای سرنشینان عقب نیز فراهم است. با چنین قابلیتی فضای صندوق بار نیز قابل تغییر است و بین 570 تا720 لیتر گنجایش دارد. البته در صورتی‌که صندلی‌ها کاملا جمع شوند این فضا 1630 لیتر خواهد شد. سیتروئن تاکید کرده به منظور افزایش کارایی خودرو فضاهای متعددی برای قراردادن لوازم سرنشینان پیش‌بینی شده است.

وقتی عاشقان فناوری با نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان و همچنین نمایشگر 8 اینچی روی داشبورد برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو روبرو شوند، فضای داخل این خودرو را بیشتر دوست خواهند داشت. همچنین رنگ‌بندی پوشش فضای داخل خودرو از میان خاکستری، ترکیب خاکستری و نارنجی، خاکستری تیره، قهوه‌ای و بژ قابل انتخاب است.

برای آرامش خاطر راننده و سرنشینان، C5ایرکراس به سیستم‌های ایمنی متعددی از قبیل سیستم ترمز خودکار، کروز کنترل قابل تطبیق و کنترل حرکت بین خطوط مجهز شده است. در حال حاضر پیشرانه‌های بنزینی و دیزل مختلفی برای این خودرو قابل سفارش هستند، که با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهند شد. پیش‌بینی می شود در سال 2019 ایرکراس به عنوان اولین خودرو از سیتروئن به سیستم پلاگین‌هیبرید مجهز شود که در حالت برقی توان پیمایش مسیر 60 کیلومتری را دارا خواهد بود.

تولید و عرضه این خودرو در بازارهای اروپایی از اواخر سال 2018 آغاز خواهد شد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران