مدلی بزرگ‌تر و قوی‌تر از قبل

عرضه دومین کامیون برقی ولوو

11 خرداد 1397 12:23

ولوو دومین کامیون برقی خود به نام FE را در حالی عرضه می‌کند، که سه هفته قبل از اولین کامیون برقی خود با نام FL رونمایی کرد. مدیر بخش خودروهای سنگین کمپانی ولوو معرفی این کامیون را گام رو به جلوی دیگری در مسیر ایجاد حمل‌ونقل پاک در شهرها می‌داند.

کامیون برقی ولوو قادر است با یک مرتبه شارژ، بین 8 تا 10 ساعت و بدون ایجاد آلایندگی انجام وظیفه کند.

حمل‌ونقل بدون آلایندگی باعث افزایش کیفیت هوا، کاهش سروصدای ناشی از عبور خودروهای سنگین و همچنین کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج شلوغی خواهد بود. با عرضه خودروهای سنگین به صورت برقی و بدون صدا، می‌توان ساعات تردد آن‌ها را به ساعت پایانی شب یا آغاز روز منتقل کرد.

مدل FE از FL بزرگتر است و برای توزیع بارهای بزرگتر در حمل‌ونقل شهری استفاده خواهد شد. ظرفیت حمل بار آن 27 تن است؛ درحالی‌که مدل FL با ظرفیت 16 تن عملکرد ضعیف‌تری دارد. این افزایش توان ناشی از اضافه شدن موتور الکتریکی دیگری به این کامیون کاملا برقی است.

دو پیشرانه الکتریکی که با باطری‌های لیتیوم یون تغذیه می‌شوند، در نهایت 370 کیلووات قدرت تولید می‌کنند. این نیرو توسط جعبه‌دنده دو سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر گشتاور مجموع این کامیون برقی 850 نیوتن‌متر است. از ظرفیت باطری‌ها علاوه‌بر تامین نیروی حرکت، می‌توان برای شارژ کردن وسایل همراه راننده نیز استفاده کرد.

برای شارژ باطری‌ها می توان از جایگاه‌های شارژ سریع مستقر در شهرها استفاده کرد. دو روش مختلف برای شارژ باطری پیش‌بینی شده است. شارژ باطری‌ها در حالت سریع یک و نیم ساعت و در حالت آهسته با جریان AC به مدت 10 ساعت زمان خواهد برد. ولوو FE با یک مرتبه شارژ کامل قابلیت پیمایش 200 کیلومتر را کسب می‌کند.

فرم ظاهری این کامیون بسته به نوع کاربری قابل تغییر است. کابین نیز به گونه‌ای طراحی شده که راننده ورود و خروج راحتی و دید بهتری از محیط اطراف داشته باشد. همچنین کاهش سروصدا و لرزش‌های کابین در کنار پیشرانه برقی بی‌صدا، محیط آرام و راحت برای راننده فراهم کرده است.

شهر هامبورگ آلمان اولین میزبان کامیون‌های برقی ولوو در سال 2019 خواهد بود.

دیدگاه کاربران