افزایش 5 درصدی ارزش شرکت در مقایسه با سال 2017

انتخاب تویوتا به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی دنیا برای ششمین سال متوالی

12 خرداد 1397 10:51

تحلیلگر بازار کانتر براون (Kantar Millward Brown) گزارش مطالعه سالانه موسسه برندز (BrandZ) برای معرفی 100 برند ارزشمند دنیا را در سال 2018 منتشر کرده است؛ جالب این که در این گزارش شاهد تغییرات زیادی نسبت به گذشته نیستیم. برای ششمین سال پیاپی، تویوتا توانسته عنوان ارزشمندترین برند خودرویی را با ارزشی بالغ بر 29.987 میلیارد دلار به خود اختصاص دهد که در مقایسه با سال پیش، افزایشی 5 درصدی دارد.

در 13 سالی که این لیست سالیانه منتشر می‌شود، تویوتا 11 مرتبه به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی معرفی شده است. تویوتا سال‌هاست که با تقاضای بالایی برای شاسی‌بلندهای خود در آمریکا و اروپا روبروست؛ موضوعی که به نوبه خود، در کنار ثبات همیشگی این شرکت، به تویوتا کمک کرده تا امسال هم بتواند این عنوان را در اختیار خود نگاه دارد.

پیتر والش (Peter Walshe)، مدیر برندز در مصاحبه‌ای با اتونیوز اروپا اشاره کرده است که تویوتا سال‌هاست در لیست 100 برند ارزشمند جهان قرار دارد و در میان خودروسازها عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. در 13 سالی که این لیست سالیانه منتشر می‌شود، تویوتا 11 بار به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی معرفی شده است. فقط در سال‌های 2010 و 2012 بود که این شرکت در لیست مذکور میان خودروسازها دوم شد.

سایر خودروسازان

در آخرین گزارش این لیست، مرسدس‌بنز رشدی 9 درصدی را تجربه کرده و ارزش برند آن با رسیدن به 25.684 میلیارد دلار، به رتبه دوم در میان خودروسازان ارتقا پیدا کرده است. رشد فوق‌العاده 9 درصدی این امکان را برای مرسدس‌بنز تحت مالکیت دایملر فراهم کرده است تا جای ب‌ام‌و، دیگر غول خودروسازی آلمان را بگیرد. ارزش برند ب‌ام‌و امسال با رشد 4 درصدی به 25.624 میلیارد دلار رسیده است. والش در صحبت‌های خود در مورد دلایل موفقیت مرسدس‌بنز توضیح داده که این شرکت به لطف رشد فروش در بازارهایی مانند چین، برزیل و روسیه و همچنین، محبوبیت فوق‌العاده بالای خانواده E کلاس توانسته جایگاه دوم ب‌ام‌و را به خود اختصاص دهد.

 

رتبه‌های چهارم تا دهم با ارزش‌ترین برندهای خودرویی به ترتیب به فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، ماروتی سوزوکی و فولکس‌واگن رسیده است. شرکت فولکس‌واگن پس از دو سال غیبت که به علت رسوایی دیزل‌گیت سبب کاهش ارزش برند این شرکت آلمانی شد، دوباره به لیست 10 برند خودروسازی برتر بازگشته است.

 

پادشاهی گوگل در رده‌بندی کلی

در رده‌بندی کلی، گوگل همچنان ارزشمندترین برند جهانی است و ارزش کلی آن با رشد 23 درصدی در قیاس با سال 2017 به 302.063 میلیارد دلار رسیده است. رتبه دو با 300.0595 میلیارد دلار در اختیار شرکت اَپل است و آمازون، رتبه سوم را با 207.594 میلارد دلار در اختیار دارد. ارزش برند اَپل و آمازون در مقایسه با سال 2017 به ترتیب رشدی 28 و 49 درصدی داشته‌اند.

اگر می‌خواهید بدانید که این شرکت‌ها چگونه رده بندی شده‌اند، می‌توانید توضیح موسسه کانتر براون را مطالعه کنید:

«برای تعیین ارزش دلاری یک برند، اطلاعات بدست آمده از مصاحبه با بیش از سه میلیون مشتری در مورد هزاران برند، با داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد تجاری و اقتصادی برندها ترکیب می‌شود و فاکتوری با نام «ارزش برند» بدست می‌آید.»

دیدگاه کاربران