شاید بهترین کلمات برای توصیف اونتادور اولتیما، عبارت «پایان یک عصر» باشد. وقتی بدانیم که قرار است آخرین نمونه از مجموع 350 دستگاه کوپه و 250 دستگاه روباز از این خودرو نیز تولید شود، معنای این عبارت بیشتر مشخص میشود.
”براساس اعلام لامبورگینی، خاتمه تولید اونتادور اولتیما به منزله پایان ساخت خودروی 12 سیلندر غیر-هیبرید توسط این شرکت خواهد بود.“اکنون خودروساز سنت آگاتا به منظور بدرقه باشکوه با این خودرو، تصمیم گرفته آخرین نمونه از اونتادور اولتیما را به صورت یک NFT یا توکن غیرقابل تعویض، وارد حراجی کند.
خریدار خوشبخت میتواند با دسترسی به تصاویر واقعیت مجازی، مدلهای آینده لامبورگینی را نیز مشاهده کند. تور بازدید از موزه لامبورگینی و گفتگو و دیدار اینترنتی با دو هنرمند برجسته یعنی Steve Aoki و Krista Kim، سایر برنامههای درنظر گرفته شده برای خریدار این اونتادور خاص است.
رنگ بدنه آخرین نمونه از اونتادور اولتیما هم بسیار ویژه طراحی شده است، به نحوی که از آبی در دماغه خودرو شروع شده و به مشکی در انتهای بدنه ختم میشود.
براساس اعلام لامبورگینی، خاتمه تولید اونتادور اولتیما به منزله پایان ساخت خودروی 12 سیلندر غیر-هیبرید توسط این شرکت خواهد بود. البته لامبورگینی قصد دارد، پس از تولید مجدد 15 دستگاه اونتادور که مدتی پیش در دریا غرق شدند، نمونه پایانی از اونتادور اولتیما را تولید کند تا لقب «آخرین» واقعا برازنده این خودرو باشد.
خبرهای قبلی بر هویت هیبرید جانشین اونتادور تاکید دارد، ولی براساس اعلام لامبورگینی ، این مدل یک خودروی 12 سیلندر پلاگین-هیبرید یا PHEV خواهد بود.
البته این نخستین مرتبه نیست که لامبورگینی دست به تولید یک خودروی PHEV میزند، چراکه سیانFKP 37 در سال 2019 با چنین آرایش فنی معرفی شد. قبل از آن نیز شاهد رونمایی از یک کانسپت پلاگین-هیبرید براساس مدل هوراکان بودیم.
با پایان تولید نسخههای تنفس طبیعی از مدلهای هوراکان و اوروس در سال 2022، این پیشرانهها از چرخه تولید خارج میشوند. قرار است هوراکان با پیشرانه 10 سیلندر در 12 آوریل رونمایی شود، درحالیکه اوروس با پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو نیز در اواخر سال جاری معرفی خواهد شد. علاوهبراین تا پیش از سال 2028، نسخه برقی از تمام محصولات لامبورگینی معرفی میشود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com