چه موافق باشیم چه مخالف، آینده سری 718 از محصولات پورشه نیز همچون بسیاری از خودروهای دیگر، به پیشرانههای برقی گره خورده است. درحقیقت، هیچکدام از اعضای این سری از سال 2025 با پیشرانه درونسوز تولید نخواهد شد.
”پورشه 718 کیمن GT4 Clubsport به دو موتور برقی با فناوری 900 ولتی مجهز شده است و شارژ باتری آن ظرف تنها 15 دقیقه، از 5 به 80 درصد افزایش مییابد.“این خبر در ماه مارس اعلام شد، ولی با حضور کانسپت Mission R در نمایشگاه خودرو مونیخ در سپتامبر سال گذشته، عزم راسخ پورشه برای انجام چنین برنامهای مشخص شد. این کانسپت اکنون در قالب یک خودروی آزمایشی به نام 718 کیمن GT4 ePerformance، به جهان واقعی وارد شده است.
همچون نسخه کانسپت، پورشه 718 کیمن GT4 ePerformance هم شاسی خود را از یک مدل مسابقهای به نام 718 کیمن GT4 Clubsport به عاریت گرفته است. موتور برقی و مجموعه باتری نیز از یک کانسپت دیگر دریافت شده که 986 اسببخار قدرت را در حالت qualification در اختیار این خودرو قرار میدهد. اما در مسابقهای همچون Carrera Cup، این پیشرانه میتواند 603 اسببخار قدرت را در مدت 30 دقیقه در اختیار این خودرو قرار دهد.
براساس آنالیز فنی این خودرو که توسط متخصصان پورشه انجام شده، عملکرد آن با 911 GT3 Cup برابر بوده است.
پورشه 718 کیمن GT4 Clubsport به دو موتور برقی با فناوری 900 ولتی مجهز شده است و شارژ باتری آن ظرف تنها 15 دقیقه، از 5 به 80 درصد افزایش مییابد.
با وجود اینکه 718 کیمن GT4 Clubsport براساس یک مدل تولیدی شکل گرفته است، ولی طراحی 6 هزار قطعه از آن مورد بازبینی قرار گرفته است. عرض بدنه هم نسبت به مدل استاندارد، 14 سانتیمتر افزایش یافته است.
تایرهای 18 اینچی میشلن از مواد بازیافتی ساخته شده و در ساخت بدنه نیز از قطعات فیبر کامپوزیت استفاده شده است.
پورشه 718 کیمن GT4 Clubsport برای نخستین بار در ژوئن در فستیوال سرعت گودوود رونمایی خواهد شد. دو دستگاه از این خودرو پس از پیمودن مسیرهایی در اروپا، در اوایل سال 2023 وارد ایالات متحده خواهند شد. پس از دیدار با برخی کشورهای آسیایی، سفر جهانی این خودروها در اواسط سال 2024 به پایان میرسد.
اما خودرویی که براساس این مدل آزمایشی تولید میشود، زودتر از سه سال آینده وارد خط تولید نخواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com