• بيوک GL8 Century
  • بيوک GL8 Century
  • بيوک GL8 Century
  • بيوک GL8 Century
  • بيوک GL8 Century

مینی ونی لوکس مخصوص بازار چین

معرفی بیوک GL8 Century

17 خرداد 1401 15:34

بیوک تمام تلاش خود را برای برای یک حضور قدرتمند در «روز برند» چین به کار بست. این شرکت از پرچم‌دار جدید MPV محبوب خود GL8 و کانسپت‌های برقی بیوک Wildcat و الکترا-X رونمایی کرد، تا رسماً گرایش خود به دنیای محصولات الکتریکی را آغاز کند.

با نگاهی به تصاویر منتشر شده از سوی بیوک می‌توانیم مطمئن باشیم که با خودروی ارزانی روبرو نیستیم. مراسم بزرگ رونمایی از طریق یک رویداد پخش زنده انجام شد و نکته مهم در این شب، اعلام برنامه بیوک برای عرضه 5 خودروی جدید برقی در چین تا سال 2025 بود. با توجه به رشد سریع سبد خودروهای برقی در چین و حرکت معنادار غول‌های اروپایی که مدام به سمت خودروهای برقی تغییر جهت می‌‌دهند، برندهای بزرگ آمریکایی نبردی دشوار را برای اصلاح تعادل در این نظم جهانی پیش روی خود می‌بینند. البته پیش‌تر شاهد تغییراتی عمیق بوده‌‌ایم. فورد F150 لایتنینگ، هامر برقی و کادیلاک لیریک چند نمونه از غول‌های آمریکایی هستند که به سمت محصولات برقی حرکت کرده‌اند. حالا هم شاهد هستیم که بیوک در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.

بیوک GL8 مدت‌ها به‌عنوان یک MPV لوکس در خیابان‌های چین حضور داشته است. بنابراین حالا زمان مناسبی برای یک به‌روزرسانی اساسی برای آن بود.  علیرغم تغییر سلیقه بازارهای جهانی به سمت کراس‌اورها و شاسی‌بلندها، هم‌چنان اوضاع خودروهای سدان و مینی‌ون در بازار خودروی چین خوب است. فراموش نکنید که بسیاری از سدان‌های LWB طویل و مینی‌ون‌های لوکس در چین ساخته می‌شوند. لکسوس LM و تویوتا Alphard بهترین مثال‌ها هستند. درواقع بیوک GL8 در پاسخ آمریکایی‌ها به این مینی‌ون‌های لوکس ژاپنی معرفی شده است.

2023 Buick GL8 Century

بیوک GL8 Avenir قبلا به‌عنوان یک مدل بسیار محبوب شناخته می‌شد. مسیری که اکنون به تیپ Century ختم شده است. سنچوری احتمالاً شما را به یاد سدان فول سایز تویوتا می‌اندازد. اما حالا از این نام برای خودرویی استفاده شده که درون کابینش یک صفحه نمایش بسیار بزرگ وجود دارد، که به‌عنوان جداکننده بین ردیف اول و دوم صندلی‌ها عمل می‌کند. درواقع این یک نمایشگر تاشو است که با استفاده از یک پنل لمسی روی کنسول مرکزی می‌توانید عملکرد آن را کنترل کنید. اندازه این صفحه نمایشگر هنوز اعلام نشده است ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که چیزی در حد و اندازه نمایشگر 31.3 اینچی باشد، که پیش‌تر روی ب‌ام‌و سری 7 مدل G70 و البته ب‌ام‌و i7 استفاده شده است.

به صندلی‌های عقب اشاره کردیم. اینجا یکی از بزرگ‌ترین زیردستی‌هایی که تا به حال دیده بودیم، وجود دارد که حتی روی آن اسپیکرهای برند Bose نصب شده است. تمام صندلی‌های عقب دارای زیرپایی هستند. آنچه می‌بینیم به بزرگی فضای پای خودروهای می‌باخ است. با استفاده از کرکره‌های زیبا روی پنجره‌ها، می‌توان محیطی دنج را تجربه کرد. البته استفاده از چرم بسیار شیک به جذابیت‌های کابین افزوده و آن را تبدیل به یک لیموزین واقعی کرده است.

2023 Buick GL8 Century

بیوک GL8 Century با طول 5230 میلی‌متری، عرض 1980 میلی‌متری و ارتفاع 1867 میلی‌متری واقعاً بزرگ‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. شرکت می‌گوید طول 5.23 متری آن در این سگمنت بی‌رقیب است، البته خودروی دنزا D9 هم در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مانند بسیاری از سدان‌های تجملی، بیوک برای این خودرو نیز از ترکیب دو رنگ استفاده کرده است. علیرغم سطح بالای امکانات، هنوز با یک مینی‌ون روبرو هستیم که درهای عقب آن کشویی هستند.

2023 Buick GL8 Century

هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت تیپ‌ها و تریم‌های GL8 جدید نشده است. با این حال با نگاهی به تصاویر منتشر شده از سوی بیوک می‌توانیم مطمئن باشیم که با خودروی ارزانی روبرو نیستیم.

در آخر بد نیست بدانید GL8 سنچوری دارای لوگی جدید است که پیش‌تر روی بیوک Wildcat و بیوک الکترا-X دیده بودیم. زمانی که یک برند نیاز به گفتن داستان جدیدی دارد، هویت جدیدی را معرفی می‌کند و این دقیقاً همان کاری است که بیوک با معرفی لوگوی جدید خود انجام داده است.

دیدگاه کاربران