• بي‌ واي‌ دي سومين خودروساز ارزشمند جهان شد

اولین چینی در میان 10 خودروساز برتر

بی‌وای‌دی سومین خودروساز ارزشمند جهان شد

21 خرداد 1401 19:10

جدیدترین فهرست رتبه‌بندی ارزش بازار خودروسازان جهان با تغییراتی اندک منتشر شده است. موقعیت بسیاری از برندها نسبت به قبل تغییری نداشته، اما مهمترین خبر درباره این فهرست چیزی نیست جزء صعود یکی از خودروسازان چینی به رتبه سوم!

خودروساز چینی درحالی موفق به کسب رتبه سوم شده است، که از این پس تنها روی تولید خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد.از بی‌وای‌دی - BYD - صحبت می‌­کنیم که پس از کنار زدن فولکس‌واگن، توانسته به رتبه سوم این فهرست دست یابد.

شرکت آمریکایی تسلا با ارزش بازار 740.58 میلیارد دلار، همچنان رتبه اول را حفظ نموده است، درحالی‌که تویوتا با ارزش 227.52 میلیارد دلار، در رتبه دوم حضور دارد. نکته جالب اینکه ارزش تویوتا در حدود 30 درصد تسلا برآورد می‌­شود.

بی‌وای‌دی با فاصله نسبتا کمتر و با ارزش 127.23 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است، درحالی‌که دو برند آلمانی یعنی فولکس‌واگن و مرسدس‌بنز به دریافت رتبه چهارم و پنجم قناعت کرده‌­اند.

گروه ب‌ام‌و، جنرال موتورز، فورد، استلانتیس و هوندا نیز همچنان در میان ده برند برتر باقیمانده‌­اند.

کسب و کار بی‌وای‌دی از بسیاری جهات به تسلا شباهت دارد. خودروساز چینی درحالی موفق به کسب رتبه سوم شده است، که از این پس تنها روی تولید خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد. این شرکت در سوم آوریل امسال از قطع تولید تمام محصولات مجهز به پیشرانه درون­‌سوز خبر داد بنابراین بی‌وای‌دی زودتر از تمام خودروسازان دیگر، به وعده پایان تولید خودروهای درون­‌سوز عمل کرده است.

بی‌ وای‌ دی سومین خودروساز ارزشمند جهان شد

فروش محصولات برقی بی‌وای‌دی در فاصله ژانویه تا می 2022 به 504 هزار دستگاه افزایش یافته که 114 هزار دستگاه از آن، تنها در ماه می ثبت شده است. این رقم بیشتر از آمار فروش فولکس‌­واگن در مدت مشابه بوده و حتی موفقیت محصولات پلاگین-هیبرید بی‌وای‌دی نسبت به سری ID فولکس‌واگن را اثبات می­‌کند.

غیر از فروش موفقیت‌آمیز خودروها، عوامل دیگر همچون تولید تجهیزات موبایل و باتری هم به افزایش ارزش بازار این برند یاری رسانده است. حتی به تازگی خبری در مورد تامین باتری‌های تسلا توسط بی‌وای‌دی منتشر شده است.

در حال حاضر، بی‌وای‌دی تنها برند چینی است که در میان ده خودروساز ارزشمند جهان قرار دارد.

دیدگاه کاربران